söndag

Dagen började med sovmorgon för flickorna och mig, jag har vaknat före dem både lördag och söndag...håller de på att komma in i den berömda åldern när de sover bort en del av sitt liv eller är det jag som bara har åldrats från 20 år till ca 24-25 år och därmed har börjat vakna p.g.a av åldern?
Ja, ja inte vet jag vad det är....

Jag vet i alla fall att nu börjar det kännas tomt här hemma när gubben är på resa...har gått bra med allt tills NU,
Ebba fick en gråt-attack i morse och hon skulle hoppa på första bästa flyplan för att hämta hem pappa som hon sa,
och då säger Emmy också att hon vill att pappa skall komma hem nu...att nu räcker det. Och då känner jag också att visst sjutton längtar jag också efter att han skall komma hem, men jag har ju som mentalt förberett mig på att han är borta tre veckor.

Annars idag har jag bara gjort trista saker, rensat in papper i pärmar, vikt tvätt m.m. men ibland måste man ju gör tråkgöra också.....Emmy har varit på vift idag samt hunnit ha kompis här. Mitt på dagen var vi till Kukkola och blev bjudna på supergod mat (som vanligt), moster Eva måste ha varit kock i sitt förra liv:)
När vi var där så hade pappa eldat så mycket i deras fina conturakamin så jag fick börja med att plocka av mig lite kläder för att inte rinna bort av svett...men nog är det skönt med kamin och jag saknar verkligen vår när vi var tvungen att ta bort  vår kamin på grund av att pelletspannan skulle kopplas in i just den rökkanalen. Det blir ju en helt annan värme av att få släng in nån klabbe då och då i kaminen...man man kan alltid drömma om en kamin och säkert skaffar vi en ny ngåongång men då blir det stort projekt, vägg skall rivas och en sådan där bärande balk måste upp taket...så det lär nog dröja ändå.

På tal om hösten som är här...
det är inte länge sedan som det såg ut så här:


Och snart så ser det ut så här :)


sedan sist men inte minst vill jag ge tips på en blogg till grannarna som är så duktga samt till min moster som behöver inspiration, här finns massor av recept.  
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
Enda är att jag själv borde verkligen ta mig i kragen och börja med detta.....sockerallkis som jag är.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag förstår verkligen att ni alla längtar till Micke kommer hem! Du och Eira har verkligen varit enastående!!!

Postat av: Irina

Ja va skönt det ska va för er o få hem era karlar!! Jag ser oxå framemot att Niklas kommer hem, man e ju som van att han ska va där på Jvgsgatan. :)

2008-10-20 @ 08:59:46
URL: http://carwho.blogg.se/
Postat av: grannen

Äch, det BLIR BARA MYSIGARE, när Han kommer HEM?

Hittade INGA RECEPTER :-((

2008-10-20 @ 11:09:53
Postat av: elli

Kanske jag beställer bopken! Jag behöver inspiration!

2008-10-20 @ 20:30:06
Postat av: grannen

Nu kom jag till sidan!

2008-10-21 @ 08:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback