Höstlov hela veckan....

Vi har höstlov hela veckan. Och det känns skönt. Men gårdagen började med jobb, blev en snabbt planerad planeringsdag och budgetarbete efter det så det blev en lång jobbar dag istället :(. Men tur  nogså har flickorna fått ha ledigt igår ändå...de var hos sina kusiner i stora staden Happis så det har då inte gått någon nöd på dem, det var bara jag själv som tyckte lite synd om mig själv *ler*.

Idag har vi varit till stan och hämtat Ebbas nya glasögon, vi kollade hennes syn för en vecka sedan och synen hade blivit sämre igen. Ebba har fått byta styrka på glasen  var 8:e månad sedan hon fått sina glasögon, men nu var det även dags för nya bågar. Och om åtta månader blir det ny synunderökning. En sak är positivt och det är att jag behöver då inte tjata på att Ebba skall sätta på sig sina glasögon, för det är det första hon frågar efter när hon vaknar på morgonen "Var är mina glasögon", ändå vet hon var glasögonen är. Sedan efter det for vi till flickornas storebror och till Sussi och fikade färska bullar, Sussi hade kommit hem från natt jobbet och satt igång att baka bullar för att inte somna....(jag skulle nog ha lagt mig och sova.) Så det smakade mums, jag undrar en sak.: Varför smakar alltid alla andras bullar mycket godare än dem jag bakar???

Nu är flickorna på teaterträning och jag skall försöka hinna slå in några små paket till Ebba, Ebba fyller år på söndag och hon tror att hon inte får några paket då vi först köpt glasögonen och sedan när vi skall hämta hem bilen från Luleå imorgon....men utan födelsedagspresent blir hon inte :).
Så morgondagen går åt till Luleå, Emil och Sussi kör mig och flickorna dit, sedan åker Emil hem och vi fyra tjejer stannar kvar en stund till i Luleå.
Torsdagen skall Ebba till tandhygienisten, och nu måste det bli av. Jag har bokat om denna tid tre ggr. p.g.a mitt jobb :(
och efter det tänkte vi norpa med oss moster och knalla över till Torneå en sväng för att spana in nya gallerian.
Och sist men inte minst på fredagen så kommer kusinerna i stan hit då de behöver lite hjälp från stan med kottarna. Alltid bra när man kan hjälpa varandra !!!
Så här har veckan sett ut och så kommer den att se ut, och så skulle jag behöva, städa, baka, handla och göra allt det där trista ni vet......


Men jag får ju inte glömma den kommande helgen......

....Jag har svårt för att ta till mig detta med Halloween firandet när detta halloween firandet är samma helg som (dock dagen före men ändå) Alla hellgona helgen så är det så lätt att det bara fokuseras på allt detta med maskerad, bus eller godis m.m. Inget fel med det för dem som vill detta och visst gillar ungarna säkert det, men personligen så är jag lite emot detta...eller inte emot det så men jag tycker det är under fel helg....Jag är nog som en gammal kärring mot strömmen, hos oss har vi inga pumpor eller halloweenprydnadassaker. Förra året höll en av byns ungar på att få spader när denns frågade "var har ni allt pynt som hör till halloween?" och jag sa att vi har inte så mycket sådant....jo det som flickorna tillverkar själva....... Sedan gillar ju flickorna spök-temant och att klä ut sig i sina häx-kläder men JAG bidrar inte till att de skall lära sig älska det temat. För mig är lördagen viktigare med ljuständning. Ebba har också funderat på morgonen över var och hur vi skall tända ljus för en person som inte finns med oss längre, och efter att vi löste det problemet så var hon nöjd.
 

ja, ja det var denna vecka det :)


Kommentarer
Postat av: Annika

Ha en skön höstlovs vecka!!

Postat av: grannen

Oj, vad Du har mkt igång och tänker ocså likadant som jag, om all helgonen, man tänker på dom, som inte är med oss här på jorden, tänder ljus! Hos FINNS INTE GODIS!

2008-10-28 @ 16:07:38
Postat av: eira

Tack själv att jag fick låna flickorna hit! Du vet ju att det brukar vara mindre tjafs o bråk mellan syskon när dom har sina kompisar med sig!

2008-10-29 @ 07:36:43
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Moster Eva

Denna vår "busiga" Ebba tänker på allt och alla. Jag blir så rörd.

2008-10-29 @ 09:57:27
Postat av: Irina

Visst e det:-) Imon smäller det...... :-)

Träffade oxå dina flickor en snabbis i måndags, det var mkt fniss runt köksbordet :-) Dem har sån tur era ungar o milla&osku som har kusiner så nära i åldrarna :-)

2008-10-29 @ 15:16:28
URL: http://carwho.blogg.se/
Postat av: Irina

Du har fått en utmärkelse - kolla min blogg :)

2008-10-29 @ 22:02:42
URL: http://carwho.blogg.se/
Postat av: Maria

Vi "firar" inte heller Halloween hos oss, varken med en massa pynt eller annat.. och inget godis har vi heller för Prinsessan har frivilligt slutat med godis :)

2008-10-30 @ 16:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback