jisses...

vilket snöväder att köra idag när jag kom hem....och plogbilen trodde att jag skulle köra om när det är smal och kurvig väg, men icke jag inte :( han blinkade flera ggr att jag skulle köra om. Men är man skraj så är man och om han hade haft förstånd hade han själv kört in på en p-plats och släppt förbi mig, jag tror bestämt det var en karl bakom ratten ;) och jag har inte bråttomt att komma förbi...hellre fem miuter senare hem än att inte komma hem alls.
Nog om detta.






Idag har jag varit till tandläkaren, tandläkaren var sjuk, men jag fick komma till en tandhygienist som var superduktig, helt otrolig, jag som är så rädd för alla som jobbar i det yrket. Jag tror de skall  gnälla, skälla, skrika och vara arga för att de tycker att jag sköter mina tänder för dåligt.......Men det var inte så, hon menade på att jag sköter om dem för bra...(orkar inte dra hela storyn om vad det är för problem) men det är två-tre tänder som spökar, men som sagt hon menade att jag måste lugna ner mig med tandborstandet, att jag "skurat sönder" mina tänder :), ja så sa hon exakt. Men så ont jsom ag har haft i natt också så jag trodde att hon skojade när hon sa att det finns inga hål, tänkte att nu hamnar jag verkligen på "tok-hospitalet". Så nu återstår det att "tagga ner tandbortsandet" som hon uttryckte sig. Och eventuellt måste jag få en bettskena till natten, (jag är otrolig på att gnissla tänder och det påverkar också detta ??!!  Kanske...men enligt henne så......)

  
Jag verkar i alla fall slippa dessa
 
ännu ett tag framöver

Hade tandläkaren varit där hade jag bett henne dra ut i alla fall två av mina tänder och inte gått därifrån förrän hon gjort det, så det var kanske lite tur att hon var sjuk, men jag sa att jag kommer tillbaks om det inte blir bra.




Om jag blir en isbjörn i mitt nästa liv så skall jag ligga så här där ute på gården...och svalka mig :)





Kommentarer
Postat av: Anonym

vad skönt att det inte blev nån tandutdragning...Jag har fixat en vikarie på söndag...(EG)Skall åka in tidigt och ställa i ordning på bibblan med R-M. jag lovade Lydia att jag skulle filma deras teater, vi har en vanlig videokamera inte en digital.

2008-11-26 @ 21:59:04
Postat av: kajsa

vad skönt att det inte blev nån tandutdragning...Jag har fixat en vikarie på söndag...(EG)Skall åka in tidigt och ställa i ordning på bibblan med R-M. jag lovade Lydia att jag skulle filma deras teater, vi har en vanlig videokamera inte en digital.

2008-11-26 @ 21:59:23
Postat av: grannen

Isbjörnen, såg ball ut, tror, jag vill åxå vara isbjörn i mitt andra liv;-D

Vinkar!

2008-11-27 @ 15:26:24
Postat av: aegnes

jag funderar fortfarande på vad jag ska bli i mitt nästa liv, har många önskningar.....:)

2008-11-28 @ 13:45:46
Postat av: elli

Jag brukar inte heller köra förbi plöogbilen om dom inte själva kör in på en parkering och släpper förbi mej.

2008-11-29 @ 20:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback