Första advent....lite axplock



Helgen kom och for...en bra helg har det varit.  Helgen började lite körigt, fredag:j ag tog ut komp-tommar för att hinna hämta flickorna från fritids för att föra dem till teater träningen som började kl 15.00 sedan fort hem och laga middag,
 kl 16.15 hämta hem flickorna och stressa i dem mat samt att de skulle hinna fixa sig iordning till disco. Vi skulle vara på skolan före 17.00 för att det var Emmys klass som ordnade det och därifrån var vi hemma strax före 22.00.
Lördagen har gått i rasande tempo även den dagen, den innehöll alltifrån toastädning till handla och hälsa på i Kukkola och avslutades med isdansen:).  Gubben tyckte att vi även skulle göra ett besök på J-gatan igår men jag hade inte inspiration för det p.g.a tandvärk. Men gubben hade en god avsikt.....han tänkte om min bror hade starkare värktabletter till den bråkiga munnen.


♥♥♥


Dagen idag började jag med att kokade högrev, jag har gjort en stor gryta köttsoppa till imorgon middag. Sedan var det teater för flickorna och resten av barnteatergänget på biblioteket (mössens jul),  som var jättebra. De har blivit så duktiga hela gänget. Det märks att de har vana med att spela teater, och roligt att det kom så mycket folk. Sedan blev det besök på Frasses, Rusta, Ö&B, Elgiganten och Ica-Maxi....och nu är det snart dags för sängen för de två yngsta och jag skall efter det ...ta det lugnt :)



Jag har ingen julkänsla då jag inte bakat lussebullar ännu, och jag vet inte om jag tänker baka dem i år heller :( För det är bara jag och Emil som gillar dem i vår familj och nu när inte han bor hemma längre så känns det så trist att baka dem. Men man vet aldrig, kanske jag får ett ryck och gör en liten deg så jag får smaka några färska lussebullar, men det får vi se.



Pepparkakor skall vi i alla fall baka nästa helg !!!!


Kommentarer
Postat av: eira

Näe Nina. mina barn bråkar aldrig. aldrig. dom är sååå snälla och fina med varann och säger "ursäkta, kan du räcka mig smöret" och "förlåt att jag råkade stöta till dig..." och är sååå artiga och vänliga med varann, hela tiden!



flin Här slåss dom med den enorma syskonkärlek som krävs för så hårda tag...suck eller mest käftas. och ropar o skriker åt varann - nog så irriterande!

2008-11-30 @ 21:54:44
Postat av: kajsa

Du har två prinsessor med starka viljor! Känn lugnet för det bådar gott inför framtiden att båda två har skinn på näsan...jag vet att det kan vara jobbigt...har ju själv 4 st hemmavarande barn som är på hugget mot varandra...

2008-11-30 @ 22:37:31
Postat av: aegnes

oooojaaaaaa. våra ungar har nog varit i luven på varandra mer än en gång. nu är de ju så stora så de har slutat med det. (hoppas jag). nu går de ut och festar tillsammans och håller reda på varandra, och så blir det nog med dina två trollungar åxå.

2008-12-01 @ 09:50:54
Postat av: irina

kikar förbi o tänkte bara säga hej :)

2008-12-02 @ 18:04:30
Postat av: elli

Mina flickor har inte bråkat mycke vare sej som små eller stora.

Men jag säjer som kajsa , känn lugnet!!!!

2008-12-03 @ 18:35:55
Postat av: mummeli alias krätte

"mina barn har aldrig bråkat!"







Huuj nu måste jag äta massor med pepparkakor!!! Och jag blir utan köttbullar i jul!!!

Hur ska jag fixa det här nu?!



Håll ut! Där det finns barn, där blir det ibland rena bänglahuset, likaväl som rena änglahuset

2008-12-04 @ 16:54:11
Postat av: grannen

Det KALLAS SYSKONKÄRLE :-D

2008-12-04 @ 17:21:42
Postat av: grannen

SYSKONKÄRLEK, ska det vara :-D

Glömde? VINKAR ;-D

2008-12-04 @ 17:22:58
Postat av: Anki hos din granne

Bråk??? Nä aldrig=) =)

"skoja bara"

2008-12-07 @ 12:15:17
Postat av: grannen

=)

2008-12-07 @ 12:18:23
Postat av: Maria

Inte hos oss - här finns "bara" ett barn :)

Postat av: Anonym

Vilken underbar och klar röst din Emmy har!!!!

2008-12-11 @ 22:02:45
Postat av: Anonym

Svar: Ja, men inte på fel sätt, du får spara ner dom i din dator och ladda upp dom själv, men inte kopiera min urladress, om många gör så såtar det en evighet att öppna mina sidor

2009-01-16 @ 19:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback