Nu är glada helgen slut...nästan....

Helgen är slut men jag är ledig en dag till !!

Har tagit semester imorgon och då skall vi en sväng till Luleå jag och flickorna och Amon. Får se hur det går men förhoppningsvis bara bra, vi skall dit för att "leka" och sedan på kvällen skall vi till Nikkala på kalas.

gårdagen var vi ute på "udden" och grillade och myste i vädret, var lite nsö som kom men det var ändå otroligt mysigt och skönt, vi hade laddat upp med Ebba oboy vanlig oboy kaffe korv m.m. och massor av ved så det gick ingen nöd på oss. Vi hade samtidigt träff med massor av andra människor bl.a brorsan med ungar, flickornas farbror med tjej så det var rikitgt trevligt. och en massa skoterkörande med pulka efter som det brukar vara.....Emmy gnäller nu att det skall bli påsk då vi åker till stugan och de får köra skoter tills de blir less.

Idag var det städning på schemat i kök,hall och på dass.....och det behövdes. Jag gjorde sådant där supertrist som gnugga skitnoga runt alla spisvred, under micron, gnugga stolar och bordsben sådant där jag inte ids göra allt för ofta precis....sedan blev jag så less på allt så jag packade flickorna i bilen och for över isvägen för att tanka bilen med lite diesel....men så råkade vi hamna i Haparanda och på Järnvägsgatan, det var länge sedan vi var dit. Vet inte om det kan stämma men nyår då vet jag att vi var dit, men nog är det hemskt om vi inte varit dit efteråt.
Nästa fredag eller lördag kommer i alla fall de två yngsta barnen från J-gatan och det tror jag att alla kusinerna bara ser fram emot. Men en typiskt nog så hade vi haft besök här när vi inte var hemma :( till och med gubben blev lite besviken över att vi missade det för han tror bestämt att han var i byn för han har hållt sig i krokarna kring Karungi hela dagen. bara ränt runt lite....typiskt min karl att fly fältet när jag städar ;)





Nu till nå helt annat:
Jag hittade lite bilder från i somras och ser ni något vad karlarna och pojkarna har gemensamt på bilden ?? !!  *ler*

image824





27869-81627869-815
image825


Emmy har värsta abstinensen efter detta, att vara i stugan och få fara ut till grillplatsen och bara vara och ha det lugnt och skönt. Hon tjatar nu varenda dag över att åka dit upp....jag förstår henne, jag vill också dit.
Detta var nu sommarbilder, men det är lika skönt där vintertid, då tar vi oss fram med skoter och skidor istället:)



27869-818
Den här tycker jag är lite kul....gubben tog en paus och sitter och tittar på älven.
27869-820







Han tittade nog på det här......ganska rogivande:)
27869-821

27869-822

Jag tror bestämt att jag har en stor längtan  jag också att få fara till stugan, inte bara Emmy och Ebba.

Ha en bra arbetsvecka och sportlovsvecka !!

Kommentarer
Postat av: Eira

Åh vilka fina bilder. Och kul bild m alla gubbarna på rad m händer i fickorna *skrattar*

Postat av: Eira

Och jättekul att ni var förbi idag! Nog för att ni bara var in snabbt o for sen igen - men ändå! *ler*

2008-03-02 @ 21:24:22
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Mia

Härligt med sommarbilder, man har lite svårt att tro att de är så där varmt o fint här... Skönt att ha en stuga att åka till, jag förstår att ni längtar. Hoppas sommaren kommer snart.
kram o njut av din ledig dag imorgon.

2008-03-02 @ 21:39:22
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Eira

Japp! Jag och Ebba (kanske några andra?) ska åka till cola-fabriken! Ska bli sååå kul. Och den gången är det bara cola i glasen!! *skrattar*

2008-03-02 @ 21:40:41
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Sussi

Oj Nina, nu fick du mig att längta till midsommar :) Det är så härligt att vara där uppe :) Mygg och knott till trots, dem kan man mota bort med massa myggspray :)

2008-03-03 @ 09:11:02
URL: http://fess86.blogspot.com
Postat av: Annika

Det ser riktigt härligt ut i stugan och där omkring!!! :)

2008-03-03 @ 12:10:42
Postat av: Irina

Hahahaa va kul bilden såg ut, när de står där alla o filosofierar med händerna i fickorna :)

2008-03-03 @ 14:27:20
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Linda

Så mysigt med korvgrillning o oboy! När vi är riktigt slöa så grillar vi på gården, ganska mysigt d oxå :)

2008-03-03 @ 15:55:19
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Anki

Ser att någon annan också längtar till sommarn=)

2008-03-03 @ 18:42:51
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Bästa tiden är ju nu, med grillning och uteliv! Förstår att ni längtar till er stuga!

2008-03-04 @ 08:14:41
Postat av: Hermannirmelin

Congratulations on a job well done. Thanks

2009-08-27 @ 07:34:22
URL: http://hermannirmelin.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback