Snö

Visst är jag glad för snön men nu räcker det för denna gång.
(nästa fredag kan det komma lite snö igen *ler*)
Jag tycker att skall det snöa så kan det göra det på helgen när man har tid att skotta,
på veckan finns inget värre än att vakna till en gård som är full med snö och när man kommer hem från jobbet finns denna snö kvar plus eventuellt lite till....
Det är skönt att vara ute och skotta, när man har tid till det.

Precis så här vill jag ha det hela vintern, lagomt med snö, lagomt med vind och precis lagomt med minusgrader.



I helg har julen plockats bort och nog är det ett konstigt fenomen när det är så kul att plocka fram julsakerna men sedan är det ännu skönare att få bort dem....men desto tråkigare göra.
Jag håller med Annika om att dessa panelgardiner är suveräna, går SÅ snabbt att stryka dem,
så fort fick jag fint i köket igen:)





image564
Det är en evighet innan man kan fota sådana här bilder igen,
"eller tänk om det inte går alls".....så tänker jag varje gång jag skottar snö runt huset,
 då springer jag fram och tillbaka ovanför mina blombänkar och jag tänker varje vinter samma sak...måntro om det kommer upp någonting så som jag springer och pressar ihjäl allt under snön.
Så nu är det bara att vänta och se som gäller.






Kommentarer
Postat av: Annika B

Kan du inte fota dina gardiner, och lägga bild här nu när du bytt.
Håller med om att det är skönt att plocka undan alla jul saker.

2008-01-14 @ 07:58:03
Postat av: Annika

Det känns så fräscht o vårigt när man plockat bort julen!

2008-01-14 @ 12:17:39
Postat av: Katja

Blommorna kommer nog upp i år oxå!!!

2008-01-14 @ 18:20:53
Postat av: Anki

Dina blommor kommer nog upp hur mycke du än trampar där=)

2008-01-14 @ 19:19:20
Postat av: Catharina

Skönt med blommor, det behövs nu när vädret är regnigt igen.

Postat av: Kajsa

Å nu regnar det...vilket konstigt klimat vi har fått! Verkligen fint med blommor nu!

2008-01-17 @ 08:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback