Tisdag

image799

Ebba skall få nya glas till sina glasögon, så snart ser hon bra igen ! :)
Det blev resultatet av dagens besök i Sunderbyn.
Tänk vilken lycka att det går att korrigera och att vi bor i ett I-land som gör att vi har råd med detta.....visst klagar jag själv på sjukvården ibland (läs ofta) men jag är ändå glad.


Efter ögonläkaren drog vi iväg en snabbis till Jula för att köpa glödlampor (en speciell sort som inte finns i Happis)
Sedan skulle vi till Ica maxi på storheden men det gick snabbt, supersnabbt, fanns ingenting mer än en cola till Ebba och en trocadero till mig....det var tomt och ödsligt på varor då de säkert skulle börja plocka fram vårkläder-skor, väskor m.m. vad vet jag........jag tycker att de brukar ha bra med  väskor på ica i Luleå och det var därför jag ville dit. Sedan fick Lindex ett snabbt besök av oss...samma fenomen där som på ica....reasnurror med inte så mycket i och massor av plats för kläder.....
Men ändå hittade vi lite kläder till flickorna.
Ebba är världens roligaste att ha med på affärer, hon är så skojig och härlig så det går ej att beskriva.

Summa kardemumma var att detta är sämsta tiden att åka till Luleå om man vill handla kläder.
men bästa tiden om man vill spara pengar.



image798

Ni undrar säkert varför jag slänger in mina gamla bilder från tidigare år i detta inlägg....men det är så att jag har en dragkamp just nu inom mig......köpa frön och så ??!! eller inte köpa frön och inte så??!!.......
Jag gjorde ingenting sådant förra sommaren och det gick ju så bra ändå. Minimalt med blommor och inte många krukor var det att tömma på hösten.

Jag anar bara att mamma i all fall menar på att nog MÅSTE vi sätta tagetes i all fall. Nå vi får se var det slutar, jag vet bara att hon har inte tid eller ork för detta nu och inte jag heller, så om det blir något så får det nog stanna vid det lättaste som finns i hela världen: Tagetes, men ack så less jag är dem.

image800


Kommentarer
Postat av: Sussi

Vad super bra att Ebba ska få nya glas! :D Jupp, jag har längtat efter att få vara ute och grilla korv och bara mysa i solen.. Så nu till helgen då en viss bana mest troligt ska plogas tycker jag att jag kan få grilla en korv, jag menar.. han får ju köra? ;) Om det går.. Håll tummarna för toppenväder.

Postat av: Kajsa

Vi har åxå kllat fröer...Janne skall göra ett fint litet växthus till mej nu i vår!

2008-02-06 @ 08:39:05
Postat av: Annika

Proppfullt med tagetes är fint i en kruka....blir som en boll!!

2008-02-06 @ 17:55:41
Postat av: Katja

Har alltid förut brukat sätta nya pelargonier, men nu har jag blivit så lat, ids inte längre!!

2008-02-06 @ 18:10:53
Postat av: elli

Jag älskar tagetes!!!!

2008-02-06 @ 18:48:52
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anki

Du ser att det blev sommar förra året även om både du och jag var lata och sådde så lite blommor=)
Tagates måste vi ju bara så, man kan inte misslyckas med dem.
Luleås maxi ska bygga om lite därför har de så tomt på varor.De vill ha lika fint som vi har. Hahaha

2008-02-07 @ 08:39:20
Postat av: Catharina

tagetes är jätte härliga, jag älskar dem, de doftar så sommrigt. Blommor blir det itne för mig, några buskar tänkte jag plantera, ifall jag nu har tid vill sga, måste ju sitta på grannens terass och babbla...vi ses väl där

2008-02-07 @ 09:02:17
URL: http://catharina63.blogg.se
Postat av: grannen

Hej, fron soder!
So klart, ska Du ha taggetes, latt o odla!

2008-02-07 @ 12:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback