lördag

Snacka om att jag skaffat mig tråk-jobb till mig själv idag (jag hade två andra grejjs på schemat)....jag hade planerat att baka och fylla frysen idag med diverse bakverk och så hade jag tänkt röja på gården som ser för jäv....g ut. Men det blev inget av det, för jag råkade dra ner en öppnad förpackning vispgrädde från översta hyllan i kylskåpet så det blev storsanering av kyl och kök då det såklart flög grädde överallt = Blä. Hela kylen har skrubbats från topp till tå, alla hyllor och allt som går att ta ut och löst är diskat och tvättat, det tog längre tid än jag tänkt mig. Så då fick allt annat vara.
Men klart lite tvätt av kläder och en sväng med snabeldraken och matlagning har så klart hunnits med...lördagarna har blivit lite trista nu förtiden,  de går till att städa och tvätta. Jag skall nog införa torsdag som städ och plockar dagen, vi gjorde så ett tag men det har runnit ut i sanden.


Emil har varit hit idag och mamma, pappa och moster och då blev det inte så trist ändå !!

Nu skall jag fara och föra Ebba som skall  iväg på pyjamas party och vi andra skall till stan på fika och gratta en vän till oss som fyllt år. får se om något blir gjort för mig av det som verkligen borde göras....får se, får se,





Håret är inte klippt...för det har inte varit den 3:e september ännu:(
Och jag håller på att kräkas över mitt hår, jag skall be frissan ta en rakappart och snagga mig så det blir tre millimeter kort !!!! Jag förstår inte hur jag skall orka vänt nu är det hela fyra dygn kvar tills det är dags.


Kommentarer
Postat av: elli

Det var kanske meningen att du inte skulle baka!!! Men fy sjuttsingen så irriterad och gråtfärdig jag skulle bli om det hände mej!!!

2008-08-31 @ 08:40:11
Postat av: grannen

Du FICK ju gord EN BRA SAK, kylskåpet BLEV RENT, eller? Höru, ERAN gård, DEN ÄR INTE STÖKIGT, den är fin, så det så! Vinkar!

2008-08-31 @ 10:57:28
Postat av: Maria

Då slipper du ju städa kylen sen! Inget ont som inte för nåt gott med sig. Kram på dig!

2008-08-31 @ 16:51:10
Postat av: Kajsa

Det är bara du som tycker du ser ut som en kråka i håret...jag har aldrig sett dej med förfärligt hår...så det så!

2008-08-31 @ 21:09:35
Postat av: Anki

Litegrann blev städat i lördags. Konstigt att man inte har nån annan "hobby" än städning på lördagar=)

Du har ju rent och fint nu i kylen. Se det positiva i saken:-)

2008-09-01 @ 19:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback