Rensa

Vad jag blev rensa sugen...när jag läste Ankis blogg !! Hit skulle man behöva beställa en lastbil som fraktar bort en hel del....skrot som gömmer sig från vindan till källaren, inte på tal om vad som finns i de fyra röda extra byggnaderna vi har på gården! nå lekstugan där finns bara flickornas saker...men de övriga *hurv*.

image868

Helgen har gått i målandets tecken, kökstaket får sig en omgång, två varv har vi målat, igår grundades det och idag ett lager täckfärg. Ett lager till måste taket målas (minst ett lager till).  Det blir så ljust med vit färg när vi haft furutak. Eller det har vi fortfarande men det blir vitt !!
Hela köket och "inre" hallen är tömd på saker och då tänkte vi att det är lika bra att tapetsera om också! vi hade inte tänkt göra det men när man tog ned alla ravlor och bar ut alla möbler i fredags så såg man att det var dags, och nu när taket blivit vitt så ser man verkligen att det är dags. Men som sagt de har endast suttit på väggen i drygt 20 år och gubben tycker de är som nya !!

27869-869'

Så mycket mer har vi inte hunnit med, jo hälsa på Emils och Sussi lilla hund, (Eddie)  den var liten, mindre än vår minsta katt !!!!  men den vågar man inte hålla i för om man tappar den så dräper man den väl eller åtminstonen går benen utav, men söt var den, super söt. Den ryms nästan i fickan på min jacka så risken finns att jag plockar med mig Eddie hem nästa gång *ler*.


 

Nu slog den hemska blogg-torkan till.

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag fick inspiration att rensa när Anki hade gjort det!!

2008-04-06 @ 19:38:20
Postat av: Annika B

Oj,va kul att kökspjoketet är i gång !

Snart kommer jag och tittar....

Postat av: Kajsa

Ojojoj...du har det bra du!!! En man som vill förnya...kom hit och sprid lite inspiration den 23...

2008-04-07 @ 07:22:45
Postat av: grannen

Varifrån, HITTAR MAN DEN inspirationen, som Ni har?
Men, man BLIR GLAD allafall, ocg se Dina BLOMBILDER, snart är det sommar?

2008-04-07 @ 08:37:38
Postat av: Catharina

Vad härligt med reparationer, lite färg och nya tapeter är inte illa.

2008-04-07 @ 08:42:08
URL: http://catharina63.blogg.se
Postat av: Irina

Åååh jag vill oxå repa!! O fixa!! Jättesugen men här ids jag inte börja. :)

2008-04-07 @ 10:12:55
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Katja

Roligt att göra om lite! Men fruktansvärt jobbigt att måla tak, man får sååå ont i nacken. Hunden är då sååå sööööt!!!

2008-04-07 @ 17:24:48
Postat av: Linda

Här råder värsta rensarmanin! Jag har rensat ungarnas rum, kontoret o nu är det källaren som står på tur!

2008-04-08 @ 12:04:12
Postat av: elli

Är det alla bloggister som repar och fixar hemma hos sej utom jag?? Vad är eddie för en ras? herregud så söt!!!

2008-04-08 @ 18:09:53
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anki

Kul att det smitta av sig=)

2008-04-08 @ 19:47:53
Postat av: Olaisabrina

Great .Now i can say thank you!

2010-04-22 @ 12:24:20
URL: http://olaisabrina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback