Inspiration ??

Jag har inspiration men känner mig lite hängig idag, vet ej om det beror på att magen inte varit iform sedan onsdag kväll. men nu är det ordning i magen igen och det känns toppen.

Gubben har i fredags stuckit till stugan med sin bror för att se att allt är ordningn innan vintern kommer och idag beräknas de komma hem, nice !  men vi har haft det lugnt ochs könt, vi flickor:) Jag har sytt gardiner till flickornas respektive rum, tvättmaskinen har snurrat dygnet runt och frysen har fyllts med fika då det har ekat tomt på den fronten, så våran helg hitills har gått i ett rasande tempo. Igår var vi även till stan en sväng för att föra "tuliaisa" till Emil och Sussi, Emil var och jobbade men Sussi var hemma och hade till och med bakat färsk tigerkaka till oss !
Igår skulle vi på kvällskaffe men Emmy tyckte vi kunde vara hemma och mysa istället och då gjorde vi det !!  Ibland behöver man lyssna på barnen och stanna hemma om de inte orkar flacka och fara:)

Imorgon börjar jobbet igen efter min långa semester en vecka och tre dagar !! och det är med blandade känslor, jag har en Låååång lista på jobbet som jag skrev redan innan jag for på semester så jag inte glömmer vad jag skall ta itu. Men då vet jag att första veckan kommer att gå superfort.....en tröst är det för mig.

Idga skall vi på Ikea en sväng, lite senare på e.m. Emmy har räknat sina finanser och jag gissar att hon köper sig någon lampa....hon älskar lampor...och har redan flera olika varianter i sitt rum...men hon menar att nu behöver hon en skrivbordslampa. Och vill hon köpa en sådan så är det Ok och bara bra att hon köper en sådan än godis för sina pengar.

nu skall jag gå och titta till ärtsoppan = för övrigt min favvo-mat, men övriga familjen avskyr det, men det gör inget då får jag desto mer:)

ha en fortsatt bra söndag

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej. Trevligt att ni kikade förbi! Jag är också på väg på Ikea med mamma och syster. Vi lär nog ses där.. vet aldrig när jag kommer ut därifrån. Syster är expert på att titta länge och väl :)

Postat av: Annika

Vad mysigt med ikea tur...jag sitter o ritar på ikeas hemsida, ska inhandla garderober inom snar framtid!!

2007-09-16 @ 14:00:54
Postat av: elli

Ärtsoppa är jättegott, speciellt den som Åke gör.

2007-09-16 @ 15:59:24
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: kajsa

Jag gillar åxå ärtsoppa men kan inte förstå att du vågar dej på det så här inpå ditt maghaveri...

2007-09-16 @ 21:40:05
Postat av: eira

Måndag - jobba inte ihjäl dig!!! Tänk på sandstränder och paraplyer i mini-format...

2007-09-17 @ 08:23:22
Postat av: Sussi

Välkommen tillbaka till vardagen! Ta inte i nu allt för hårt, det är finns en morgondag också! :)

2007-09-17 @ 08:30:20
URL: http://fess86.blogspot.com
Postat av: mammamia

Ärtsoppa är mums! I min familj är det yngsta grabben (4år) och äldsta grabben (18 år)som gillar ärtsoppa..
De andra barnen avskyr det,så de får pannkaka istället! (läs PLÄTTAR,de heter ju så på riktigt,hemma i norrbotten :-)

2007-09-17 @ 16:34:32
URL: http://mammamias.webblogg.se
Postat av: grannen

PROVAR; IGEN!

2007-09-17 @ 19:30:33
Postat av: Linda

Mums med ärtsoppa!!

2007-09-18 @ 14:10:18
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Anki

Gillar också ärtsoppa =)
När den kallnar så äter jag den som efterrätt.

2007-09-18 @ 18:49:43
Postat av: Katja

Ärtsoppa är gott!!

2007-09-20 @ 08:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback