Helg

Vi har varit på loppis !  Det är några duktiga människor som ordnat detta, och det var trevligt. Nu hoppas jag att den blir välbesökt och att de blir av med sina prylar. Jag tex köpte en till grej att hänga på utedasset i stugan och det kommer att bli så fint så.

Milla och Oskar leker med flickrona på vindan, gubben har åkt till moter för att låna gräsklippare med uppsamlaren och jag knycker mig några minuters tid framför datorn. Mina inlägg har varit så innehållsfattiga och korta sista tiden  då jag knappt har tillgång till datorn hemma på e.m och på kvällarna när den är ledig då är jag för trött.

Jag har köpt från hälskostaffären någon "dryck" = häxdryck som man skall bli piggare av....bara det att jag är så glömsk så jag glömmer att ta den hela tiden ,och på kvällen kan jag inte ta den för då kan jag väl inte sova tilll natten.

 Nu skal jag gå och fixa lunch till barnen sedan skall vi ringa efter moster så får hon komma och hämta oss för hon skalll ha lite tacco-partaj och då skall vi till stan och handla lite. Moster ara stugan klar och har flyttat in i den så vi hoppas att det blir en mild och fin höst så hon kan vara länge där innnan hon "flyttar" in till lägenheten i stan.
I e.m/kväll skall hon ordna en lite inflyttningsfest då barnen frågat efter det,så då fixar hon det idag, snällt va??!!

Igår var emmy och tre andra Karungi flickor och sjöng i Happis på Folkan, de var alla medverkande så duktiga!! Det var finska sånger och det var lite synd bara att det inte varvades med några svenska....Det var gruppen Jord som sjöng och spelade och det varvades med lokala förmågor.

Nu tog inspirationen slut för denna gång. Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Anki

Glöm inte o ta häxdrycken, den hjälper säkert=)

2007-09-29 @ 11:28:41
Postat av: Sussi

Oj vad mysigt ni har det! Nyfiken på den där saken till dasset :) Partaja inte loss för hårt ikväll ;)

Postat av: Anonym

Chi san? heter den så? :) Den drack jag när jag jobbade lååånga dar o den funkar :)
/irina

2007-09-29 @ 18:02:34
Postat av: kajsa

Å i morgon vet vi vad vi gör...hm...men jag tror att "Talaren" är mkt kortfattad!
janne sa att det var bra i gårkväll men då menar han musikaliskt eftersom han inte fattar vare sej finska eller meän kieli...Har du frågat M om han ställer opp?

2007-09-29 @ 19:12:45
Postat av: grannen

jag KÖPPTE grejer till STUGAN!
VINKAR!

2007-09-29 @ 19:31:33
Postat av: elli

Tänka sej att jag fick känna på Milla, och hon var verklg!!! Inte bara nåt blogg inlägg!!!

2007-09-29 @ 21:47:49
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Annika B

Hej Nina,finns det inte nån dryck på hälsokosten mot ditt dåliga minne ?HiHi

2007-09-30 @ 07:43:04
URL: http://2cavaliertikar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback