Tebaks ??!! Kanske..

Jahapp  nu är jag här igen !!!



27869-575 (400w x 300h)

Har ni det bra ??



27869-737
Lördag och idag har jag hunnit med ...ingenting......men ändå lite av varje si så där. Men en bra lördag hitills i all fall. Igår kväll skulle Ebba så stort sova hos Osku men fick "ont" i magen...hon hade packat väskan och allt men när det blev dags för hemfärd frånJ-gatan så hade ohon så ont i magen....svårt att veta om det var så på riktigt men hon har i alla fall försökt:)

Milla sov i alla fall över här och det gick som vanligt bra och vi for sedan efter frukost i morse och hämtade Osku så han fick vara med oss tjejer( Gubben var I kukkola och hjälpte pappa).

Efter att vi fyra flickor hämtat grabben Osku for vi och gjorde stan och Torneå.....jag har sökt mig en jacka, en lite bättre jacka, en som inte är för tjock och en som inte är för tunn....men det gick inget bra.
En fin hittade jag på Seppälä, men då fanns den inte i rätt storlek, ena var för liten och den andra för stor och den som var mitt mellan dem två var så klart slut:(
Jag köpte en från Seppälä ändå, en annan men jag för den tillbaks på måndag den var inte bra. Så jag tänkt kolla med Eira beira om hon och ungarna hakar med mig och flickorna på måndag eller tisdag till Kemi för att titta där på en jacka åt mig. Det är alltid bra att ha med sig ett smakråd !!  Vad säger du Eira??  Jag har semester på måndag och tisdag och sedan på Onsdag sticker jag till huvudstaden och till dess vill och behöver en ny jacka......

Men vi har hunnit med mer än att söka en jacka till mig. Ungarna ville till Nya konditoriet så då var vi tvungna att åka dit en sväng( Jo säkert att det var svårt att övertala mig ;) )
 Vi har hunnit med ett blixt besök hos de äldre i Kukkola sedan kom mamma och moster hit och Emellie kom också och sedan när de tre extra barne for hem till sitt på e.m  for vi på kalas, flickornas farfar blev ett år yngre ...jag menar äldre...

Och nu har vi kommit hem och här sitter jag full av tårta, bulla och en massa gott fika ( inte av sprit )....jag har en svärmor som bakar som bara den och det är SÅ svårt att låta bli allt gotta...

Jag frågade mamma idag att om hon slutar röka så slutar jag med allt fika och godis men det gick visst inte så bra menar hon....hon säger att hon får sådan hemsk hosta när hon slutar. *svepskäl* morsan hör du det, men kanske det är sant, jag vet inte ...så kanske jag måste ta tag i detta själv då *megasuck*

27869-746

Nu väntar vi på detta...inte jag men flickorna....de tjatar bara om att snön skall komma så de får börja köra skoter, men jag väntar inte på det så mycket för jag är bara rädd att det skall händå något....att gasen fastnar .....att de kör in i ett träd eller att någon hamnar under skotern, ja vad som helst kan hända.

Ha en bra fortsatt helg.

Kommentarer
Postat av: Eira

På måndag ska vi till Logoped i Kalix på förmiddagen
-
men efter det?? Jag tro de va kl 11 vi skulle vara i Kalix. Vi får höras imorgon om det.

2007-10-20 @ 21:36:47
Postat av: Annika

Man hurrade inte precis igår när snöflingorna dalade.
Jag tycker inte om vintern, eller jo till en viss del....men måste den vara så förbaskad lång!!

2007-10-21 @ 09:20:50
Postat av: Maria

Nå inte får man hosta när man slutar röka :) Däremot blir man av med den...

Postat av: kajsa

Det var rena rama vintern i Pajala i går...

2007-10-21 @ 13:18:11
Postat av: Sussi

Fika vill jag inte se föränn Ebba fyller år! Ni hade ju tur som endast hade 1 kalas igår, vi hade ju 3. Blä, aldrig mer tårta. Present åt Ebba? Det där måste vi diskutera.

2007-10-21 @ 14:35:23
URL: http://fess86.blogspot.com
Postat av: sussi

TACK för ikväll - hoppas du hade lika trevligt som jag :)

2007-10-21 @ 20:21:21
Postat av: elli

Jag skulle inte kunna sluta med fika!

2007-10-21 @ 20:46:04
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Mia

Härlig bild från vintern, jag ser nog fram emot vintern lite iallafall. Kramiz

2007-10-21 @ 21:55:47
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Annika B

Jag ska med M till logoped på tisdag, förra tis var vi dit första gången.
Våran flytt är i full gång,vi sover väl där i slutet av veckan.
Vad ska du göra i huvudstaden ?
Nyfiken....

2007-10-22 @ 07:20:27
URL: http://2cavaliertikar.blogspot.com
Postat av: Katja

Niko han väntar oxå på snön!

2007-10-22 @ 09:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback