Tjenare på er !!!

Ibland undrar jag vad som är bäst, snö eler inte snö....inte älskar jag snön alla ggr. men inte är det kul att ha det blött och åter blött, nä då föredrar jag snö och minusgrader för då går det att klä på sig i alla fall utan att bli blöt.


Idag har jag varit med flickorna till stan för att se om vi kunde få oss lite mer vatten att doppa oss i och det hittade vi !!  På badhuset :) så de blv doppa av och lite simmande för mig också, men så klart inte så där mycket simmande för mig som jag hade velat då jag hade flickorna med, men några lägder då och då i alla fall.



Nyss har vi ätit så nu kommer det snart mat från öronen så mätt är jag....känns det som.



På måndag skall jag beställa tid till åt Ebba så hon får göra ett besök hos farbror doktorn...för denna gågna natten har varit SÅ hemsk för henne och oss andra, hon började klaga på magont vid 17.30 tiden igår när vi var i stan och vid 22.00 blev det värre då hade hon sådana kramper och smärtor i magen att hon har skrikit, kvidit ,spytt, sprungit på toan fram till kl.04.00, hon har prövat alla sängar, legat på golveti en hög av mjukisdjur, legat på soffan, varit i min famn, i gubbens famn, inget hjälpte. Helt hemskt att se och vara med om, när ingenting hjälper. sedan sov vi helt utpumade till strax före tio på f.m idag.

Vi vet vad det är...hon hade ätit ett helt äpple igår.
Hon har inte fått äta äpplen under hela våren, sommaren eller inte nu på hösten  hemma, men tydligen har hon börjat tjuväta äpplen på skolan:(      Och hon har haft mer ont i magen under hösten igen och jag har inte fattat varför....men hon säger själv att det enda hon tycker om och vill äta är äpplen och att därför han börjat äta det på skolan...och när hon inte fått äta det hemma på sååå länge så hon har ätit det då och då på skolan säger hon i alla fall...och tydligen knyckt och ätit i smyg också där. Och nu sista tiden har hon brukat äta äpplen ibland helt vanligt och sagt att det går bra på skolan tydligen....rackarunge!!!
image759
Så här glad var hon INTE i natt.

Men natten var så hemsk med dessa kramper när hon bara skrek rakt ut, så jag vill nu få reda på en gång för alla om inte det finns någon kramplösande medicin som man kan ge när det blir så här.  Och hon säger själv att nu skall hon inte äta äpplen på länge...och jag hoppas hon håller vad hon lovat.

Jag blir så trött på dessa nätter så jag ger bort dem snart till någon som vill ha dem ....

Nå ikväll blir det Svesson, svensson på TV och tidigt sängående efter det, så då är man pigg igen imorgon!!

Ha en bra lördag kväll...eller söndag....eller måndag eller när ha en bra dag oavsett när ni läser detta. För det skall jag ha.

image760

Kommentarer
Postat av: Irina

Jag ska sätta ut bilder t Dej Nina på min blogg, jättefina bilder fr Grekland. Men d kan ta ett tag men d kommer :)
Huj va hemskt m såna nätter :( Är d allergin som sätter igång då?

Postat av: Eira

Stackars Ebba!!!! HOppas ni får hjälp till hennes krampande mage, för så där ska man ju inte behöva ha det. Stackarn.

Hoppas denna natt varit lugnare.

2007-11-11 @ 07:53:50
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: grannen

Stackars Ebba, hoppas dom hittar felet, det låter, SOM DET SKULLE VARA GALLANFALL? Men INTE kan SÅ LITEN ha det promlem?
Vinkar!

2007-11-11 @ 09:42:30
Postat av: elli

Åh vad hemskt för Ebba! Jasså det lilla livet har böörjat tjuväta äpplen!!!!

2007-11-11 @ 12:01:49
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Sussi

Stackars Ebba! Hoppas hon är bättre i magen nu. Vi kommer förbi i veckan. Har ju farsdags present åt Mikael men jag ids inte komma solo och lämna över den, nej nog får son överlämna till far :).

2007-11-11 @ 18:39:49
URL: http://fess86.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback