Tagen

Jag är utmanad av Annika
Regler: Varje spelare börjar med att skriva 6 egendomliga/underliga
saker i sin blogg om sig själv, samt anger reglerna för spelet.
Till slut väljer bloggaren 6 nya bloggare och gör en lista på deras namn.
Efter att det är gjort skriver hon/han en kommentar i deras bloggar
för att dom skall veta att de blivit "tagna" och att de ska läsa
ens blogg för mer info.


1. Jag gick en gång under den tiden mamma och pappa hade affär och låste ytterdörrarna när klockan blev exakt kl.18.00 när affären stängde och stod och släppte ut folk men släppte inte in någon ny ...och mamma och pappa blev lite arga när jag gjorde det för de menade att man får ALDRIG göra så mot en kund, eller eventuell kund....
Jag var så less på att vänta på mamma och pappa.....

2. Min "fritidsplats" har varit i en källare under en trappa i ett lagerutrymme för mattor...snacka om tragisk bakgrund *skratt*.

3. Nu avslöjas en hemlis.....En gång under den tiden när vi byggde ut huset och vi hade pappa, svärfar,brorsan och Mikaels bror här som hjälp så skulle jag göra köttfärssås......och Oj det råkade komma en hel hög med malen kardemumma i såsen istället för svartpeppar...jag tänkte att hjälp: Vad gör jag nu ?? Jag hann inte röra ner det ,tog bort det jag kunde och tog svartpeppar och satte det som det skulle vara...jag låtsades som ingenting och alla säger OJ Vad gott det här var !!!  ...och jag som smakade av det tyckte att det smakade blä...men sedan, näe det gick ju att äta.

4. Jag har blivit bortglömd i en lastbil, i lastutrymmet en gång och det var inte kul som sju-åttaåring:(.
Det tog väl inte så länge innan jag blev ihågkommen...men känslan var inte kul.

5. En gång satt jag bak på en skoter, en sådan där för en person med kort dyna. Jag fick INTE hålla i Mikael...och han tog lite extra sats för han skulle över en plogkarm.  Han satt kvar på skotern och jag hoppade upp i luften och när jag landade så landade  jag inte på skotern utan på vägen .....aj vad ont i rumpan jag fick...och jag bara ASGARVADE sittandes på vägen ( en mindre skogsväg ,dock)...så gick det när jag inte fick hålla i.

6. mina ögon är lite knäppa...jag kan inte titta med bägge ögonen på samma gång, utan ibland ser jag med högra ögat (oftast för där har jag bäst syn) och ibland använder jag vänster öga. Dtta innebär att jag ofta kan hälla kaffe på sidan om kaffekoppen om jag börjar med att titta med höger öga och innan jag är färdig så ser jag med vänster öga och då stämmer inte propositionerna över hur saker och ting är placerat...jag kan tex inte rita en rak linje på grund av detta. När jag skall göra diverse ögon tester hos optikern är det alltid ett elände då jag inte kan titta med bägge ögonen samtidigt...finns många grejjer som blir besvärliga, tyvärr. Men jag är ju van.

Jag "tar" Anki, Linda, Mia, Irina ,Susanne och Ann-Britt



Kommentarer
Postat av: Annika

Härligt att läsa!!
Hahaha vilken portvakt du var!!

2007-03-07 @ 18:56:18
Postat av: Linda

Bäst att börja fundera!

Postat av: grannen

o gud, vad man får skratta åt alla som har skrivit sitt ;-)
KARDEMUMMA, inte så togigt, VA?
Måste PROVA!

2007-03-08 @ 13:08:20
Postat av: Eivindrebecka

Keep safe. Look out for one another.

2009-03-17 @ 14:58:54
URL: http://eivindrebecka.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback