RUBRIK

image415

Ebba fick sin efterlängatde Ikea dag idag !!
Och mamman och pappan i huset blev lite fattigare.....ändå blev det inga impulsköp desto mer, faktiskt handlade vi bara det som stod på lappen :) men fullt tillräckligt blev det ändå !!

Emmy fick två STORA mattor till sitt rum 180 x 250 cm så nu är det mycket mysigare i hennes rum,
Ebba fick sig sin efterlängatde flecefilt och en bläckfisk (mjukisdjur)
och mamman fick några blomkrukor och blommor både fusk och vanliga och gubben fick sig en kopp kaffe !!
Inte illa eller hur?!

Sedan skulle flickorna till barnens hus och slösade egna pengar på nå digitala djur...eller vad det heter....men Anki såg vi inte till...inte förra gången heller :(

Sist men inte minst åkte vi till J-gatan för att hälsa på en lite tös....men hon var inte hemma så då fick vi träffa mamman och gossarna istället :) Inte illa det heller, kaffe och bulla fick vi också, men nu hade vi ett speciellt ärende för att träffa Milla men det får bli en annan gång.

Och sedan när vi kom hem så SVOR jag och förbannade gubbens förbenade hand som är rätt så oduglig för tillfället...till tyngre saker i alla fall...det hade rasat ner snör framför trappan när vi kom hem så det var bara att gå in och svida om och hoppa i stövlarna och försöka få bort det "lätta" och "torra" snön *grrr*

Nå nu är allt OK igen, det har varit skönt att ha haft två dagar ledigt. Jobb i morgon igen, inte illa det heller, vet bara inte hur jag skall få ihop morgondagen då jag borde hinna på flera ställen....men vi får se, det blir till att prioritera samt att lämna något ogjort till lördag kanske!!!

Nu skall jag gå och knäppa på bastun så jag får svetta ut skiten !!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja i dag var verkligen snön torr och lätt...

2007-03-08 @ 19:37:20
Postat av: eira

Tack för erat besök!! Synd att Milla hade hunnit bli hämtad. Men det kommer fler tåg!

2007-03-08 @ 21:25:27
Postat av: Vivi

Va???? Inga impulsköp?? Inte ens ett litet?? HUR lyckas man?? =)

Postat av: anna

ååå bastu -det lät skönt!

2007-03-08 @ 21:37:48
URL: http://www.mammut.webblogg.se
Postat av: eira

Jo hon fick veta att ni varit och så undrade hon om jag visade fotot på henne till er och vad ni tyckte. *ler*

2007-03-08 @ 21:40:25
Postat av: Nina

Vivi: ja men jag räknar nog allt som impulsköp fast grejjerna stod på en lista....för egentligen så borde jag inte behöva en pryl från Ikea !!! Huset är ju fullt redan *ler*

Och impulsköp...kanske att det blev fler blommor än jag tänkt mig...men jo en grej stod iINTE på lappen...dalahästgodis från Bistron :)

2007-03-08 @ 21:55:18
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Moster Eva

Dagen har varit intensiv för din mamma och mig. Först åkte vi till J-vägsg för att kolla Milla, oj vad hon var fin. Sen åkte vi på Torne-marknad och där köpte vi ½ kg syndigt färsk/god lakrits (detta är dagens syndighet), sen kollade vid kläder både jättedyra och oxå normalt dyra, din mamma köpte ett par byxor och jag ett nattlinne. Sen åkte vi till Happis för att handla mat till tant-lunchen i morgon och sen blev det fika - räkmacka och Kukkola-te i Gallerian, det var väl en mysig dag, eller hur.

2007-03-08 @ 22:21:45
Postat av: Sussi

Njut av dina lediga dagar, kul m IKEA!!

*morronkram*

2007-03-09 @ 08:40:56
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anki

Inga impulsköp????
Tur att gubben fick en kopp kaffe iallafall=)
Så han inte behöver gnälla att han inte fick nåt:)
Undrar var jag var o gömde mig????På lagret kanske?

2007-03-09 @ 09:15:15
Postat av: grannen

Vi var åxå i IKEA i onsdags, och ASSISTENTEN, han fick KAFFE OCH MACKA, kaffe VAR GRATIS,(man har ju FAMILJEKORT) och MACKAN, den kunde man kasta åt KRÅKARNA,-(
ja Anki, Hon är å SOVER I LAGER, TROR JAG ;-)

2007-03-09 @ 09:41:59
Postat av: catharina

Oj det är jätte kul att strosa runt på IKEA, vi kommer åxå att göra det när vi har willes rum fixat.. men det lär ta ett tag, och så måste wille orka gå eller han har ju faktiskt en rullstol, trevlig helg på er

2007-03-09 @ 17:14:46
Postat av: elli

Var det mycket folk på IKEA??? Jag har missat att det är marknad i Torneå.

2007-03-10 @ 09:12:11
Postat av: Taraldvilja

I recomend this site

2010-03-03 @ 12:54:27
URL: http://taraldvilja.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback