Söndag

27869-603

Vilket väder !!!  Strålande väder!!! Men hur läne?? Hur varmt är det??...är det måntro bara igenom fönstret det ser SUPER ut.....

♥♥

Nå igår såg jag S live en super snabbis och hennes hår var lika fint som på bloggen:)

Och ebba däremot är jättearg över mitt hår när jag klippte mig i torsdags...Hon tycker att jag är ful, jätteful....attt sådant hår kan inte en mamma ha !!  Snacka om att av barn får man veta den RIKTIGA sanningen *ler*
Och igåt kväll innan hon somnade sa hon: Kom ihåg mamma att imorgon när jag vaknar då skall ditt hår inte vara så fult nå mer....då skall de ha växt ut igen samt ha fått lite ljusa slingor i håret....
Snacka om att fröken ställer krav som inte går att uppfylla över en natt.

♥♥

I fredgas var jag till opitkern och allt gick bra men det tog LÅNG tid , INGA bågar att välja mellan som jag visste och GRATIS ( svindyrt) var det nästan inte illa va??

Optikern testade mina ögon på alla möjliga vis, har aldrig varit med om dess like , han sa att han ville kolla upp allt jätteordentligt...för jag har skum syn, använder bara höger öga, min hjärna har kopplat bort andra ögat som han sa, men jag kan använda det i "nödlägen" om något kommer framför höger öga så kopplar jag över synen till vänster istället...men allt hänger ihop tydligen med min starka skelning som jag haft som liten och han sa att det är ett under att jag inte tappat synen helt på v .öga då jag inte använder det för det brukar gå så.  Samt när jag har så stor skillnad på styrkan mellan ögonen, ena öget starkt minus glas och andra ögat plus glas och sedan brytningsfel. Nu blir  V. ögat sämre och sämre hela tiden och andra ögat bättre. Nå Jag är så glad åt mina syn, att jag har en "bra" hyfsads syn.....tankarna går ni vet till vem.

Nu är det bara att vänta på nya brillorna och det skulle ta tio ca. tio dagar.



Igår var det kalasdagen i allra högsta grad, två kalas fhade man inbjudan  till men man kan bara gå på ett
 *synd men sant*
Så igår var det Samuli och järnvägsgatan och company som fick oss på besök.


Jag hopppas att A också fick sig en helt underbar dag igår !! 
Och huvudet hängar kvar idag *ler*



Nu väntar jag och Ebba på att gubben och Emmy skall vakna för idag skall vi iväg till Ranua en sväng....vi packar med oss, kaffe smörgåsar, saft ,fika och korv så då klarar vi oss att vara borta hela dagen om vi har lust....och har vi inte det så kommer vi hem tidigt , vi får se hur det blir....bara resten av folket skulle stiga upp snart.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Ha en trevlig dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback