rännande hit och dit...

Vi bara ränner i detta hus, igår till föräldrarna för att tvätta bilen, sedan tillbaks dit igen några timmar senare för att bli bjuden på jättegod middag där alla dragit sitt strå till stacken....pappa grillade fläskfilén, mammma gjorde sin underbara svampstuving och eva gjorde sina super klyft potatisar som ingen annan kan göra !!!  Och idag var det en resa dit på f.m för att ungarna skulle köra lite fyrhjuling samt gubben skulle kolla nå plintar att de sittar bra tills imorgon då mosters stuga skall börja resas...så spännande...och jag missar allt då jag jobbar :(

När vi kom till Kukkola steg  vi över tröskeln till färdigt kaffe och nybakade bullängder...SÅ gott!! Jag som inte lärt mig baka längder....och mamma som bara kan baka längder....konstigt.


image561

Flickorna far ikväll till Kukkola på övernattning....så är dom färdigt där tills imorgon......får se hur detta kommer att gå...... *flin*...skall mamma min orka med "barnvakteriet" under hela veckan eller måste jag föra dem på kollo någon annanstans...det återstår att se;)

image562

Ni vet väl att vi går mot mörkare tider...vill inte låta pessimistiskt, men visst låter det lite hemskt.....

image564

Sedan styrde vi kosan mot stan, till Emil och Sussi, Emil som fått jobb på annan ort känns så himlans roligt, jag blev så glad att jag började grina när jag hörde det för ett par veckor sedan !!  Så glad så ni kan inte ana hur det bubblade av glädje...tänk att han tog studentet i Juni och nu fått jobb inom det han är utbildad! Jobb i Happis fick han också men det var inget som hade men hans utbildning att göra så han tackade nej....och det företaget blev ruskigt besvikna. Men han gjorde HELT rätt.
Idag är det nog inte lika lätt för ungdomarna att komma ut i arbetslivet som det var när jag var ung..... (nu låter det som att jag är last-gammal ) men så var det, jag fick jobba hela tiden och alla mina skolkompisar också, men idag går så många rakt ut i arbetslivet efter skolan...och det måste vara tungt för dem.

image565

För övrigt min depression jag haft över att arbetet kallar på mig imorgon har börjat gå över...jag är glad att jag har ett jobb, jag har  vänt det negativa till det positiva :)

image566

Och till sist.......Denna fina katt har en kompis till mig målat !! 
Hon är en liten konstnär som kan det där med färger, måla, teckna, inredning m.m. Lite av hennes kunskap och förmåga skulle inte skada att man hade...men kanske jag är bra på nåta annat...det säga ju att alla är bra på något....men på vad har jag inte ännu kommit på *ler*.

hoppas ni orkade till slutet....blev en massa "gojja" IGEN !!!  Jag som hundratusen gånger bestämt att jag skall sluta skriva strunt på bloggen..

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fin katt! Muntra upp dig med ett ljus :)

Postat av: aegnes

INTE goja du skrivit. alltid roligt att läsa om vad som häv´nder med alla kändisar

2007-07-02 @ 05:55:25
Postat av: Kajsa

Vi skriver nog lite goja allihopa här på bloggen men det är ju det som är vitsen...hahahaha...varför har du inte flickorna på frillo?

2007-07-02 @ 06:59:52
Postat av: susanne

Hej, jag tog mig hela vägen till slutet :) Vi var nyss på akuten med emil. Han har blivit stucken av ngt i kukkola och hans arm har blvit svullen och han har darrningar i handen och värk över hela armen. Sköterskan tror han har blivit biten av en geting och gav kortison, men sa att vi ska tillbaka så fort det börjar kännas mer. Frågade om ngn i släkten är allergisk mot bett av djur; är mikael det? Nåja, det visade sig ju inte vara så illa som vi trodde först. Men tänkte ändå dela med mig av det så här på kvällskvisten. Ha det så bra i Karungi!!

2007-07-02 @ 18:51:04
URL: http://susannes.blogg.se
Postat av: Anki

Det är ju kul o läsa lite goja =)
Inte kåres högra hand, snarare lilltå.

2007-07-02 @ 19:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback