Oj nu är denna söndag snart slut .(

Först till äggen !!!  Tack grannen jag vet att jag får låna :) ....men det blev kväll och jag orkade inte baka mer...klockan vär väl 20.00 innan bullan kom ut från ugnen eller så, och äggen räckte precis. Men om det händer att jag måste strunta i att baka för den skull....då kommer jag hoppande över staketet:)

Bullan är en vanlig vetedeg på en halvliter vätska, ganska lös deg, sedan gjorde jag den som vanligt, efter att den jäste knådades den lite och sen slängdes den i långpanna med bakplåtspapper under, OBS så lös deg att jag bara tryckte ut den jätte lätt med händer så den täckte plåten.
Sedan hade jag en gegga-fyllning av socker, margarin, florsocker och vanilj socker...lite lagomt av allt !!
Och sedan gjorde jag massor av hål ändå till botten och i med en lite klick gegga, sedan jäsa ytterligare en stund och sedn vispade jag med ägg och slängde på pärlsocker och in i mitten av ungnen i ca. 15-20 min, 200 grader.
SÅ ENKELT:)

Nu till nå annat, idag hade jag tänkt göra taccopaj, men annan variant än den Sussibussi lärt oss....men nu hittar jag inte det "nya" receptet så kanske jag ids göra den imorgon om jag hittar recptet. Irina du har DET receptet så om du läser detta skicka det till mig.

Nu började det Okända på  Tv måste kila.....


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Aha, du gegga bara ner fyllningen! Låter lätt som en plätt! Ska prova göra det i morgon. Återkommer med mitt resultat! Tack för din RÄTTA kommentar!!!

2007-07-29 @ 21:05:29
Postat av: elli

Sätt ut Irinas tacospajs resept på bloggen så vi kan testan den åxåx.

2007-07-30 @ 10:10:50
Postat av: Annika B

Hej Nina nu har jag hittat till din sida.Det blir mycket att läsa för mig, du har ju bloggat så länge.

Postat av: pappa B

Hallå där geggamaja!
Det där lät ju inte så tokigt, man kanske skulle pröva *s*
Hittade dig hos min bloggkamrat Anki och blev lite nyfiken. du har en fin blogg och jag kanske kommer tillbaka om jag får.
pappa B
Sveriges gladaste man

2007-07-30 @ 13:53:58
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Kaimargrethe

Very interesting & professional site. You done great work.

2008-09-19 @ 11:13:16
URL: http://kaimargrethe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback