Inget nytt.....

....den här texten har alla läst någongång tror jag....men jag snubblade över den nu ikväll och det var ett tag sedan jag läste den...jag kunde bara inte låta bli att lägga in den hit.


OM ETT BARN......

" Om ett barn får uppleva KRITIK , lär det sig att FÖRDÖMA.

  Om ett barn får uppleva FIENTLIGHET , lär det sig SLÅSS.

  Om ett barn görs till ÅTLÖJE , utvecklar det BLYGHET.

  Om ett barn upplever SKAM , lär det sig att känna sig SKYLDIG.

  Om ett barn behandlas med TOLERANS , lär det sig TÅLAMOD.


  Om ett barn får UPPMUNTRAN , lär det sig FÖRTROENDE.

  Om ett barn får BERÖM , lär det sig UPPSKATTA.

  Om ett barn får uppleva RENT SPEL , lär det sig RÄTTVISA.

  Om ett barn får uppleva SÄKERHET , lär det sig känna TILLTRO.

  Om ett barn får UPPSKATTNING , lär det sig att vara TILLFREDS med sig själv.

  Om ett barn är ACCEPTERAT och möts med VÄNSKAP , lär det sig att

  känna KÄRLEK i världen. "


image567

Imorgon blir det Leos Lekland och på fredag blir det jobb, marknad och förhoppningsvis (eller det ÄR bokat) tjej-surr och på lördag skall jag köpa dragkedjor...det ni !!!!! Och många och långa skall dom vara !!!!

Annika jag var och handlade dryck idag, läskedryck....ifall jag blir törstig av att prata ...det brukar man bli. Och mamma det är sant, bara läskedryck !!!!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Aha! Den godaste drickan vad jag vet just nu är en iskall apelsinfestis...

2007-07-12 @ 07:37:30
Postat av: Anki

"Läskedryck" var det ja =))
Du är då för sexig i bikini. Har du vart till stranden nåt?

2007-07-12 @ 10:51:12
Postat av: Annika

Jo det är ju lätt att man blir torr i halsen. Jag har oxå blandade sorter av läskedryck.

Postat av: Jonas

Interesting site. Worth the visit!

2010-01-07 @ 08:55:44
URL: http://jonas.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback