Till Kemi för att få mat i sig :)

Igår fick Borås-mummu vara barnvakt till en hel hög med barn....jag frågade henne om hon klarar sig, om det verkligen går bra, då fick jag det bästa svaret: Jag klarar mig men jag vet inte hur de går för de andra *ler*
♥Tack Sinnikka ♥!!!!! 

Igår hade vi en liten dejt några stycken vuxna  och det var riktigt mysigt, trevligt och avkopplande att få komma bort från vanliga vardagen under några timmar, sådant här lever jag länge på, behöver inte vara flera dygns ledigheter utan barn utan bara kunna "smita" iväg en sväng några tillsammans är jättetrevligt.

Igår styrde vi kosan österut.....

27869-671
Vi stannade vår cyklar i Kemi för att äta en bit mat så vi orkade oss hem igen.


27869-668
Och det var inte en vanlig restaurang vi for på utan ett jättemysigt, charmigt ställe..men vad det var för ställe vet jag inte riktigt...en del drack där   (   pss... finnarna ni vet ;)   ) Och vi som var skötsamma åt mat och drack vatten och Cola till :)
27869-667


27869-674
 Hyllor ut efter väggarna med lite krims krams på =) mysfaktor hög

image677




27869-677
Ni ser väl att detta är damernas ??

27869-676
och detta dörren till herrarnas !!!!

27869-675
På väg efter ett besök för att "pudra näsan " så såg jag häftiga kristall lampan som såg jätte läcker ut i detta samannhang.



image676
Här kommer en nöjd och mätt Eva ut !! ( hoppas jag)

image678
Denna farkost lade till kajen just när vi kom till hamnen.
Tack :E&A, E&N och S&R utan er hade det inte blivit så bra, till och med vädret hade vi på vår sida som slapp regnet och tänk att vi fick riktig mat, ingen "grilliruoka" !!!

Efter det blev det kaffe i Happis och hämtning av barnen och det blev ganska sen hemkomst.




Och efter att vi kom hem så hamnade jag hos grannen....svettig, ofräsch och trött hoppade jag över staketet en sväng och trevligt var det där också. Mycket trevligt så min Lördag var Toppen !!!!!

Kommentarer
Postat av: svärimoori

Jag var så nöjd så nöjd! Leendet på mina läppar visar att jag var mycket belåten med maten!

2007-08-19 @ 18:33:35
Postat av: svärimoori

Och förstås sällskapet! det här gör vi fler ggr!

2007-08-19 @ 18:40:19
Postat av: eira

Japp - det var jätte trevligt! Och gott. Och mysigt. Måste göras om. Och trevligt sällskap också!

Postat av: Susanne

Nej men vad mysigt det såg ut, och tur att ni hade tur med vädret! :) I byn hade vi en kraftig åsk och regnskur där en stund men det gick snabbt över:) Jasså, jag trodde du visste att jag var i byn :) Funderade ett tag om jag skulle ha stannat hos er men jag tog mig hem med syster iallafall :)

2007-08-19 @ 20:10:39
URL: http://fess86.blogspot.com
Postat av: Annika

Tack för sällskapet igår!!
Vad mysigt ni verkar ha haft på er tur!!

2007-08-19 @ 20:25:28
Postat av: sussi

Men ååh vilken helylle-dag :)!!
Jag skulle dock aldrig våga åka båge, men d ser verkligen härligt ut - för de som törs ;)

2007-08-19 @ 20:59:57
Postat av: Kajsa

Så nu har du blivit en riktigt äkta spätta då?! Vad coolt att åka mc! Vet ej om jag skulle våga det...

2007-08-20 @ 07:01:49
Postat av: grannen

Höru, DET LUKTADE SÄKERT VÄRRE hos oss, än vad Du luktade!
Blev SÅ ÖVERRASKAD, jättekul, att Du KOM!
Kemi resan ser har varit LYCKAT ÅXÅ!
VINKAR!

2007-08-20 @ 09:03:38
Postat av: Anki

Riktig mc-brud har du ju blivit. Jag skulle aldrig våga åka på en sån.

2007-08-20 @ 10:50:45
Postat av: Katja

Visst är det fint där på stranden i Kemi!

2007-08-20 @ 13:26:38
Postat av: grannen

det GÖR VI, redan NU, är Ni inbjudan till nästa år

2007-08-20 @ 20:02:33
Postat av: Vemundlinda

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2010-04-29 @ 07:07:11
URL: http://vemundlinda.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback