Teateräpplen

27869-674

image675

image676


Emmys äppelträd som hon planterade förra sommaren hade så mycket äpplen så vi var tvungen att plocka de flesta av dem i förtid (igår) , då en en gren höll på att knäckas. De har lite prickar en del av dem och ser inte helt Ok ut...men stora var de, hade inte trott att de växer sig så pass stora här uppe i norr:) Alltid en överaskning.

Flickornas skoldag har tydligen gått bra, enligt dem själva i alla fall !  De påstår att det varit skoj och att dagen har gått mycket snabbt, De har bägge två nya lärare som de inte haft förrut och de är tydligen lika bra som de förra de haft !!! det är skönt för mamman = mig, när de har bra lärare och fritidsfröknar, en stor eloge till er !!!

Och sist men inte minst måste jag visa en bild image678

 till Eira och era andra som missade Emmy och teatern som var här i Karungi fredags. Som ni redan vet var de superduktiga!!  Tänk att de tränat in allt på bara en vecka.

Nu är det full rulle på vindan, jag måste gå och "kyla" ner flickorna lite, de är uppe i varv låter det som.

Trevlig ny vecka önskar jag er alla.

27869-680

Kommentarer
Postat av: eira

Oj oj...vilken fin dam det var på bilden!! *ler*

Postat av: Anonym

Ja inte visste jag heller att äpplena kunde bli så stora här, troddfe att det bara blev sådana där små sura saker.

2007-08-20 @ 21:55:54
Postat av: Kajsa

Ja herrejessus vilken skön brutta hon var Emmy på teatern!

2007-08-20 @ 22:37:38
Postat av: Irina

Vad söt Emmy var! :) O sicka äpplen, blir nog gott t äppelpaj??

2007-08-21 @ 07:45:19
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: grannen

men, inte VISSTE JAG, att Ni hade ÄPPLEN....
här skulle det vara EN ÄPPELPALLARE,;-)
Var dom GODA?
Som SAGT, Emmy VAR BÄST!!!!!!!!!!!!!!
Vinkar!
Ha en trevlig vecka Du åxå!

2007-08-21 @ 07:46:56
Postat av: Anki

Fläckarna på äpplena är inte farliga, kallas hagelskador. Det blir såna om det haglar eller regnar hårt. Vilken fin dam på bild, ser ut som en "prussiluska".

2007-08-21 @ 08:34:48
Postat av: grannen

En, SOM VET, Hon har JOPPAT med FRUKT, 20-år?

2007-08-21 @ 08:37:09
Postat av: Annika

Vilka äpplen....helt otroligt!!
Hon är så skön den lilla damen....hon var sååå bra på teatern!!

2007-08-21 @ 17:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback