Snart sommar då....!!

27869-474


Idag har det varit värre fint väder !!! 



Idag har vi varit till stan och beställt Ebbas glasögon och om en vecka så skall hennes nya värld öppna sig förhoppningsvis. Läkaren menade att det kommer att vara en ny värld hon upptäcker när hon får glasögonen och hon VÄNTAR så på dem själv !!  och det är ett gott tecken, fast jag förbereder mig på att det kan bli jobbigt också i början för henne att ha på sig dem.

Sedan bar det av mot mormor i Kukkola och där blev flickorna kvar och jag for bara hem och tömde matkassarna och sedan for jag också tillbaks dit och tillbringade några sköna timmar där. Moster hann komma dit och pappa kom hem från stugan samt gubben kom dit på kaffe....med skoter så klart....han menade att det var  en av de sista chanserna att få köra innan sommaren kommer.
Sedan bar det av hemåt mot taccos och kaffegäst som kom så där olägligt när jag lagt mig på soffan :(,
men jag LÅG kvar, orkade bara INTE stiga upp, men efter fem minuter studsade jag upp !! Inte kan man ligga på soffan med folk i huset :)



Nu funderar jag på hur man skall få barna att gå och sova i mer vanlig tid....ju äldre de blir ju mer blir det förflyttningar på dygnet för dem...huvvaligen hur skall det bli när de blir ton-åringar ??!!
Nu sover de och det var protester vill jag lova när det var prat om sängående,
men inte konstigt de har sovit till 8.45.....första påsklovet i historien som det hänt att bägge sovit så länge.

27869-469
Och till nå helt annat och ointressant så klart som vanligt, men måste bara få skriva av sig, vet ju aldrig när det blir nästa gång, då det är lite eller ja, ja MYCKET ojämnt med mitt bloggande !!!


Ser ni att de fanns rejält med snö uppe i stugan i påskas, och snön lär ligga kvar där än ett tag, för där fanns mer snö än vad här funnits på hela vintern !!



Kommentarer
Postat av: Sussi

Skönt för Ebba att "ögonen" kommer! Säkert kommer d att gå bra - man får peppa dom lite :)
Ha en fortsatt go kväll,
kramar

Postat av: Vivi

Jaa,här händer de massor! Familjeutökning o bilen är för liten IGEN! Men men, finns det hjärterum finns de stjärterum som man säger =) Har njutit av att mina pojkar somnat vid 19-19.30 men jag märker att de blir senare o senare, ikväll var den nog nästan 21 innan de sov =/ Ha en bra lördagkväll!

2007-04-14 @ 21:25:58
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: Majsan

Vad roligt för Ebba med glasögon!
Hon har pratat om dessa före lovet så det bådar gott...
god natt!

2007-04-14 @ 21:37:29
Postat av: elli

Jaha, jag var rädd att du tagit kvasten till blåkulla!!!! Tur att du bara vart bloggslö!!!!

2007-04-15 @ 16:57:32
Postat av: Bull

Fick mina första glasögon när jag var 4 år och det gick jättebra!

2007-04-16 @ 07:10:33
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Kajsa

Tror att jag fick mina första brillor i 3:an.
Vem kör på onsdag? Är det min tur? I såfall hämtar jeg dej först...

2007-04-16 @ 08:52:51
Postat av: grannen

Säkert kommer Hon UPPSKATTA nya värden? När Hon får glasögon!
Vinkade MED SVAMPEN!

2007-04-16 @ 12:42:57
Postat av: Gjermundelizabeth

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2009-02-12 @ 09:58:59
URL: http://gjermundelizabeth.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback