Rubriklös

27869-248 Idag har vi varit på kalas, ett lugnt och fint kalas med för mycket fika dock. Mikaels mormor fyllde 89 år, kul att åka hem till henne då hon är klar och pigg bara lite dålig hörsel......Hon är piggare än vissa av sina barn det ni !!!

Till Elli som ville höra om fredagen och dess fortsättning:
Fredag blev en tur dag när resten av familjen kom hem, först kom flickorna hem och jag berättade om att jag hade tänkt baka något men att vi tar och kollar nån film eller de får välja vad vi skall göra innan fadern i huset kommer hem, Ebba säger : Jag vill baka...och jag säger men vi har INGET mjöl...då säger hon så sött: men mamma det kan INTE vara slut, jag skall söka i skafferiet, nå visst, bra minne men kort har jag, jag hade hällt över mjölet i någon sådan där plastbytta av någe slag....klart jag inte hittade mjölet. Men Ebba visste exakt var och i vilken bytta mjölet var så det blev bakning. Och det han inte b´li riktigt färdogt då till mosters ankomst...

Sedan avloppet...det rann så sakta, så sakta....men till slut rann det bättre och bättre och när Mikael kom hem var det som vanligt och jag bar astod är med tappad haka. ( men han menade på att snart är det bara att riva upp golvet i källaren...att jag svammlade inte....det har ju hållt på så här från och till)

Sedan åt vi middag och en herre börjar trixa med diskmaskinen...jo visst den startade också, men jag skall tala om för er att den var STENDÖD,på dan, det spelade ingen roll vilket program jag körde eller vad jag gjorde. Nå den är inte kry ännu den lever sitt eget liv, startar nu när den själv vill...men bara den håller ett tag till , men sedan om man får tjorva lite eller låta den vila mellan varven det gör inget.

Nu skall jag kika in en sväng hos er andra, och orkar jag inte hälsa på er alla ikväll hälsar jag på er en annan dag istället, bra när man kan hälsa på så här va?!!!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Vilken tur att våra gubbar kan trolla - annars skulle det bli ganska dyrt... Jo - det är himla bra att kunna hälsa på "in space", tyvärr får man ju inget kaffe, hahahaha!!!

Postat av: Nina

Ja det är väl det där med kaffet man missar *ler*...

2006-10-16 @ 08:25:31
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: catharina

Vinkeli vink, det kan vara att vi kommer med grannilainen någon gång, tack för inbjudan!

2006-10-16 @ 09:27:36
Postat av: Annika

Vilken tur att fredan slutade bra iaf!!

2006-10-16 @ 12:06:29
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Johanna

Det har du och Eira så rätt i. För att jag gjorde ju det jag kunde. Samtidigt som det verkligen inte var lätt att hålla 40 kg schäfer som gjorde ett försök till en hopp-hälsning. Vad begärde han att jag skulle göra, lägga Ozzy på axlarna medan han joggade förbi. :P Och jag har stor respekt för dem som är rädda för hundar. Har själv blivit biten av en schäfer när jag var liten och till och med nu i sommar när jag jobbade på Statoil och som tur är så har det inte blivit någon rädsla. Men jag skulle aldrig döma någon annan som har haft oturen att få det eller tvinga dem på min hund, fast jag i själva verket vill bevisa att min Bäjbis inte är farlig. Men det är inte så lätt. Hoppas du haft en bra helg. :) Hälsningar från mig och Ozzy

2006-10-16 @ 12:29:13
URL: http://theunsaid.blogg.se/
Postat av: Linda

Kul att dagen slutade bra:)

2006-10-16 @ 19:13:23
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: elli

Ja denna Ebba, hon har verkligen koll på läget!!!!

2006-10-17 @ 19:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback