I sommras.....

vit-lilablommatänk det är bara några veckor sedan  det fanns blommor i rabatten och nu är det bara frost och nervissna blad !!  Jag tycker alltid att vi har för kort sommar, ibland önskar jag att man bodde mer söderut....speciellt  (igår) när jag beställt tulpan lökar i slutet av sommaren och de kom  fredags !!!  Dessa kom från Malmö....och nu märks det att det är ett avlångt land.....för det stod i bipacksedeln att bästa tiden för att plantera lökar är oktober-november...men jag säger bara sk'**snack. Jag vill se vem som står i november och försöker trycka ner lökar i jorden här uppe. :) Ja det var nog om detta.

Igår gick "larmet" här hemma, jag var i kyrkan som kyrkvärd och Mikael blev kvar hemma med flickorna.
Han höll på ute på gården och han skulle flytta en av bilarna, han hade sagt  till flickorna som gick in utifrån att jag kör bara bilen runt byn för att kolla bromsarna eller vad det var....nå det hade tagit en minut, men han GLÖMDE att komma in och säga att han kommit tillbaks igen, utan han pulade på där ute.......och flickorna var inne och trodde att pappa hade farit iväg och inte kommit hem igen......så Ebba hade greppat telefonen och ringt till Mommo och sagt: Att vi är ensamma hemma, pappa har farit på byn och inte kommit hem !!!!
Mamma hade fått panik hoppat i bilen, och hon var hemma med Milla och Oskar och hade inte sin bil hemma, så hon hade fått brådis att tänk om inte morfars bil startar då den tjorvat lite på sista tiden, nå hon ropade åt ungarna klä på er jag går och startar bilen , hon hade inte ens haft tid att skrapa bilrutorna......så sedan när hon kom hit, hade hon hade sprungit in hit och Ebba hade varit SÅ ledsen.
Mikael kom in när han såg att morfars bil kommit på gården och han förstod ingenting.......
men klart som korvspad att ungarna tror att han är borta om han inte säger till dem att han kommit tillbaks....men han menade att han körde runt kyrkholmen och att det tog en minut och flickorna borde har förstått att han var hemma på gården ...
Mamma hade trott att det hänt något här, tack mamma för att du kom och huj vad Ebba måste ha varit ledsen....Men bra att de fattar att ringa efter mormor eller morfar, jag har även sagt vilka grannar de kan springa till om det händer något på riktigt. Så du vet Irene.....och Sussi..

Igår kväll bakade jag Sussibussis "bull" plåt och ikväll skall jag göra jordgubbsmazariner, nu skall här bakas på kvällarna, det är inte bakat i huset ordentligt på flera månader.

Nu skall jag börja analysera en intervju....mindre roligt men i e.m när det är gjort då känns det bra igen *ler*.

Ha en bra vecka om vi inte höres eller synes på nå andra sätt.

P.s Sofia du kan visst skaffa dig en blogg...så det så.-...du bara svamlar på som jag gör.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Svara på min fråga :D

Postat av: Sussi

Men lilla Ebba!!! Hit kan dom springa närsomhelst - det ska ni veta!! Stackars liten... :(
Men vilken stress mommo ska ha fått, kan riktigt känna hur hon fick panik... Hoppas bullan smakade!!

2006-10-23 @ 09:39:34
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Annika

Typiskt Pappor måste jag säga!!!
Vilken tur att Mommo inte bor allt för långt borta!

2006-10-23 @ 11:53:32
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Lena

vilken vacker bild...

2006-10-23 @ 17:45:12
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Linda

Stackars barn! Vilken panik de ska ha haft!
Pappor tänker inte alltid så långt!

2006-10-23 @ 19:54:52
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Vivi

=)
Men då får du väl slå följe med sussibussi i morron o komma förbi o se vem spöket jag är! Eller så får du ta Eira med dej till helgen och komma över på en kaffe!

2006-10-23 @ 20:37:49
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: Vivi

Jupp, jobbade (jobbade o jobbade, var där iaf!!) med Eira o Annica några år på diggit! =)

2006-10-24 @ 05:53:27
URL: http://vivis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback