FREDAG DEN 13:E

Nu skall jag  bara sitta här på en stol och inte göra någonting. Skoljobben är gjort det nödvändigaste skall inte göra ett skit idag så det blir fel......

Hörde på radion idag att fredagen den 13:e brukar det hända mer olyckor och dylikt. Det var ett försäkringsbolag som kollat igenom och det rapporteras in mer ärenden som händer fredagen den 13:e än andra datum och dagar.

Och det förklarar varför jag bara skall sitta på en pinnstol resten av dagen :(

På morgonen satte jag på diskmaskinen, Emmy ropade åt mig som var i källaren att det är något med diskmaskinen ......huxflux låter den förjävligt och sedan bara dog den.....mitt framför mig, min kära, älskade diskmaskin som jag älskar så mycket *snyft*. Nå jag tänkte att jag får väl diska allt för hand då....men att jag gör det lite senare, förat handla sedan lite skola. Nå jag börjar diska och när jag skall börja skölja så då rinner inget vatten ner i avloppet: STOPP igen i köket, en vecka sedan sist....och det är inte på något lätt ställe, utan under källargolvet, det är där det blir stopp!!!  SKIT!!!!

Nå det rinner sakta, sakta och det tog flera timmar , ja tills nu!!  Då tänkte jag att jag skall baka nå gott för moster kommer förbi idag eller imorgon i alla fall.....då var mjölet slut !!!  Och hur kan jag ha missat att köpa hem mjöl, det brukar jag alltid ha hemma :(  

Så nu betämde jag att jag lägger bort skolböckerna och gör inget mer sådant och så ringde jag till Elli på fritids och sa att skicka hem ungarna!!!!  Då behöver inte de vara där när jag inte skall fortsätta med mitt pluggande.

Enda är väl att min karl blir nog inte så glad när han kommer hem...jag kan som inte göra så mycket mer än att vänta på honom och berätta vad som inte fungerar som det skall ;)  Bra med en karl !! Visst???

Nu skall jag sitta pall på stolen tills våren vi hörs då!!!

Kommentarer
Postat av: Annika

Se till att ha något mjukt under dig när du sitter på pinnstolen och väntar!! :-D

Fortsatt trevlig Fredag!!

Postat av: Linda

visst är det kul med fredagen den 13!!!!
Håller med Annika, ta nått mjukt under rumpan*ler*

2006-10-13 @ 16:36:35
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: eira

Nej nej nej...inte kan du sitta på en stol tills våren kommer. Du ska ju på IKEA den 10 nov!!! *flin*

2006-10-13 @ 17:31:00
URL: http://hilldur.blogg.se
Postat av: Anonym

Passa dig så du inte växer fast där du sitter... ;)

2006-10-13 @ 18:41:40
Postat av: Malin

Nämen du hade verkligen inte tur idag! Hoppas att kvällen slutade bättre...

2006-10-13 @ 18:46:25
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Anki

Sitt inte under nåt som kan falla ner från taket:-D

2006-10-13 @ 19:52:26
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: häxan1

Glömde, att det var den 13:de, hade misstag jag åxå!
Du, glömm inte, att Du har GRANNAR, det går å LÅNA, har ALLTID mjöl HEMMA, så de så...

2006-10-13 @ 21:21:15
Postat av: häxan1

+ mycket ANNAT....

2006-10-13 @ 21:22:18
Postat av: Sussi

Ja, oj Nina. Du hade inte turen på din sida igår. Men då behövde säkert inget annat hända, utan det där var ju rätt så mkt otur..

2006-10-14 @ 09:38:55
URL: http://susannes.blogg.se
Postat av: Sussi

Den namnlöse tidigare var jag...
Hoppas dagen fortlöpte utan större olyckor - här gick det ganska bra!

2006-10-14 @ 09:58:56
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: elli

Fy fasen, när det nu börjar att tjorvas så tar det aldrig slut och då spelar det ingen roll vad man gör för allt blir fel ialla fall. Ha en trevlig helg ialla fall!!!!

2006-10-14 @ 16:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback