Ny dag igen

Dagaran går så fort att jag hinner inte med själv. Nå nu sitter jag och försöker skriva lite som jag skall ha med till skolan i Boden nästa vecka.....jag funderar på hur jag skall presntera några arbeten, ena föredraget skall vara på 20 min.....och det är lång tid.....när man skall prata om egen uppsats.

 VIKTIGT !!!  Om än det kommer sent, Emmy och hennes klass har teater i kväll på skolan. kl.19.00. det är årskurs 2-3,
som har tränat en teater under skoltid och den skall spelas upp ikväll kl.19.00.
Eira !! Ta med dig Milla och Oskar och kom och titta.


Jag skall idag iväg på medarbetarsamtal och lönesamtal, men det blir väl som vanligt.....: "Du går ju skola så då kan vi inte räkna med att du skall vara en av dem som får löneförhöjning mer än det som alla har rätt till"
Jag har hamnat efter lönemässigt så det smäller om det på grund av att jag pluggat i flera år, fan vad orättvist, jag har ändå jobbat sommrarna och på Viktoriagården jobbade hela tiden extra och sista tiden nattjänst innan det stängdes, detta parallellt med skolan. Men nu idag skall jag kräva mer i löne förhöjning jag också. För detta hara bara straffat sig med att plugga annars. För när jag återgår till min tjänst om ett drygt halvår har jag många tusenlappar mindre i lön än de andra på grund av att jag gått skola !! FY !!!säger jag bara !!!!!  Ursäkta mitt dåliga humör, men jag blir så arg när jag tänker på det.

Men inga ledsamheter nu inte:

Lär av gårdagen, dröm om framtiden men lev idag. !!!!!

Ha det så bra alla ni kära läsare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att få lägre lönehöjning för att man studerar kan väl inte vara ett argument, vad säger facket? diskriminering? lycka till!!!

2006-05-23 @ 10:05:05
Postat av: sofia

Det var ju jag, blev bara så irri....

2006-05-23 @ 10:05:46
Postat av: eira

Du borde ju ha MER i lön än dom andra - du blir ju bara klokare o klokare hela tiden!!!

2006-05-23 @ 10:34:57
Postat av: Susanne S

Det kom lite sent, hade också velat komma men vi ska pula undan alla grejer vi inte ska ha här :(

Postat av: Sussi

Jag håller tummarna kära granne att du fåt ett FETT påslag :)!!!

2006-05-23 @ 13:29:59
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Nina

Ha skall berätta hur det blev med påslaget !! Några hundralappar trodde hon kanske 400:- spänn !!!! Vaddå, tacksamt att man började läsa ????!!!!!!!!!

2006-05-23 @ 16:17:45
Postat av: Kajsa

Klart som korvspad måste vi ju kolla in ungarnas teater, vi har ju f-möte före...

2006-05-23 @ 16:53:46
URL: http://kajsa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback