Hej hopp !!

Idag har jag ätit så god tårta hos min svärmor som fyllt ojämna år. Så jag föreslog här hemma att Tänk om jag skulle få slippa baka tårta till söndag....men icke, Emmy säger att det blir ingen riktig morsdag om vi inte bakar en morsdags tårta.....Men jag undrar varför skall jag baka en tårta till mig själv när jag ingen vill ha ????? 

Jag är inte iform, känner mig skitrisig, vet ej om det är allergin eller förkylning, men jag har i två dagar "gått på" tabletter ( bara receptfria dock).
Idag har jag och flickorna hämtat mormor och så for vi en sväng till Granån för att kolla läget....jag brukar inte behöva köpa plantor, för sådant har jag och morsan brukat fixa själv alla år i pricnip....men nu har det sista tiden inte blivit som tidigare, i år blir det så lite så jag måste nog köpa oxå.

en trist sak hände idag....när jag for och hämtade mamma så kom jag bara till kukkola så började det läka diesel som bara den från motorn.....fort hem byta bil....sedan när vi kom hem hade gubben rivit det mesta i motorn i garaget så imorgon blir det dyrt ....Jag säger lite smått,, Fan, för alltid är det oförutsedda utgifter och man blir lika less varje gång.  men tur i oturen att det hände på rätt ställe och rätt dag. Nu hinner han fixa bilen tills jag skall till Boden nästa vecka, han hinner få bildelarna m.m. Så allt blir så bra än då !!

Godnatt och sovgott ni som inte krypit till kojs ännu !!

Ha en bra fredag säger jag till er andra....


Kommentarer
Postat av: Sussi

Nattinatti på dig själv! Trist d där m bilen, alltid #¤%@ när man måste lägga pengar på sånt som inte "syns" nånstans...

Postat av: eira

Skit också m bilen!!!!!!

2006-05-26 @ 08:36:15
Postat av: Sofia

Trist med bilen! men oj vilken tur att det var på hemmaplan o tänk vad bra att du har en händig M som fixar detta o ni slipper ta den till verksta´n för det kostar.....ännu mer. När blir det sommar förresten?

2006-05-26 @ 10:31:35
Postat av: Nina

Som sofia säger tur att Mikael fixar det själv och då slipper verkstads avgifterna.....

Och ja när kommer sommaren, allt stannade upp, det som började komma upp i blombänkarna står och stampar på samma ställe.

2006-05-26 @ 17:00:50
Postat av: häxan1

Jaha, Du har INTe fått bilderna, FRAM ännu?

2006-05-26 @ 20:25:12
Postat av: Nina

Häaxn !! Jag har inte haft lust eller ork att testa ännu....men det kommer, kanske ikväll.

2006-05-27 @ 18:10:02
Postat av: Moster Eva

Det har varit en intensiv men härlig dag idag tack vare din bror och Milla o Osku. Vi har njutit i fulla drag. Efter en sån dag som idag känns det vemodigt att lämna detta underbara ställe.

2006-05-27 @ 21:44:48
Postat av: Susanne

Grattis på Morsdag Nina! Tror inte att vi hinner kika in idag, men vi kommer säkert ngn dag åt veckan! Ha nu en trevlig morsdag önskar vi i m-lund (Sverker, Lenna, Dagny m.fl hälsar också :p)

2006-05-28 @ 09:17:48
URL: http://susannes.blogg.se
Postat av: Markoliwia

Your site is best.!!! Be happy , have a nice day

2009-02-12 @ 11:50:27
URL: http://markoliwia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback