Ett tag sedan sist....

Hej på er , det var ett tag sedan, men det är så att ibland hinner man mer och ibland mindre. Och denna vecka som varit har varit en vecka med lite tid framför datorn.

På måndag sov jag efter nattensjobb, på tisdag städade och rensade jag ungarnas rum och flyttade deras leksaker än hit och än dit........städade och rensade bland deras kläder och en sopsäck full med kläder som inte passar eller av någon annan anledning inte används.....

På onsdag var vi och firade flickornas farbror som har fyllt 40 år men som smet iväg då han fyllde år.
på torsdag då hade vi folk här hela dagen först hade Ebba en kompis här med sin mamma och sedan innan de for så kom en kompis till mig från stan med sina två barn som är jämngamla med mina flickor så då var det fortsatt lekande för ungarna.
Fredag till idag söndag har jag , emmy och mamma min , varit upp till M-alusta och byggstädat bort byggdamm och sådant efter att pappa byggt innetoalett och dragit in rinnande vatten i stugan m.m.

Ebba har varit med morfar på fredag när Mikael var på jobbet, och sedan har hon tydligt hunnit vara en sväng dit igår.......Ebba är en filur som har börjat att tjuta efter morfar på dagis också när hon inte får som hon vill.....hon tror att bara för att hon inte får komma hem från dagis på en gång om hon blir arg så får hon fara dit i stället. Det är bra att morfar inte jobbar och att han är hemma ibland om det kniper, men det är måtta med det också.

Nu är det inlastning av ved som gäller, Mikael har hämtat ett lass och skall hämta ett lass till som skall slängas ner i källaren så jag passar på att läsa lite bloggar och skriva här under tiden.
Jag har inte varit framför datorn på flera dagar........och då kanske man missat något viktigt *SKRATT*.

Kul att Sus....också har hittat dessa bloggar, du får skaffa dig en du också men jag förstår att du har också mycket att göra !!  Och brevet fanns på kösbänken när jag kom hem !

Det har varit så fint väder i helg och lite sugen blev jag igår där uppe i lappmarken när vi var på att fara och åka skidor .........men mest saknar jag slalom som jag inte åkt på flera år.  Jag var och visade åt mamma (den slalomanläggning) hur det hade byggts ut med stugor och hotell där vi brukade åka slalom när vi var små och när vi var till farmor och hälsade på....då blev jag lite så där sorgsen...och får lust att övertala Mikael att vi skulle börja lära flickorna att åka slalom. Men när man inte åkt på flera år mer än någon då och då så är man så ringrostig på slalom åkandet så man duger inte till att lära ut barnen själv tror jag.

Det där med magsjuka som härjat i olika familjer har vi sluppit, men däremot har jag ändå köpt hem blodapelsiner. 
Veckan som kommer blir säkert tyst för mig, det kommer säkert inte att hända så mycket mer än att jag jobbar mån-ons nätter samt att jag skall upp och försvara en rapport jag skrivit.

Kommentarer
Postat av: Annika

Oj, vad du har hunnit med...massor!!!! Tänk om man skulle ha sån inspiration!

Postat av: Mia

Hej, nä de är nog inget allvarligt med katten, pratade med uppfödaren o sedan en människa med erfarenhet av ringorm. De kan inte var det, så vi vänter o ser, för de ser ut att växa päls där. Du får säga till när du tror vi ska sluta med p-piller på Smilla. =)

2006-03-12 @ 15:37:23
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: Sussi

Hej hopp! Jo, nu har jag åxå skaffat en blogg - bara man hinner uoodatera sig =), som sagt så har dygnet för få timmar... Det blir spännande att se om nån hittar dit!

2006-03-12 @ 16:26:48
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: sussi

"UPPDATERA" givetvis...

2006-03-12 @ 16:27:25
Postat av: AnnBritt

Naturligtvis kan du åka slalom... Vi här i Överkalix har ju äntligen en slalombacke igen efter 25 år, och Maken och jag har tagit fram våra gamla utrustningar (30 år gamla). 2 åk, då satt det igen ! Prova får du se, det var skitkul!! Nästa grej blir att prova snowboard...

2006-03-12 @ 17:48:50
URL: http://annbritt.blogg.se
Postat av: Moster Eva

Synd att jag inte kunde hjälpa er med städningen i M-alusta. På lördag var det Fun Competition i G-stad vilket innebar linedance från morgon till kväll. I em bjöd jag Maj-Lis o Lasse på Haradsrevyn - länge sedan jag skrattade så mycket. Sen åt vi en sen middag med lite god dryck.

2006-03-12 @ 22:23:51
Postat av: Nina

Bra att din helg har varit fullbokad, jag hoppas verkligen att du haft trevligt ! för du behöver det.
Till M-alusta sticker vi någon gång när det inte skall städas, bara för att fara och grilla korv och ha de slappt. Och helst på våren eller hösten....innnan myggen eller efter att myggen varit, Då det KAN finnas en del mygg och andra mindre flygfän där.....

2006-03-13 @ 07:29:09
Postat av: Kajsa

Å jag som bara slöat...hela helgen...

2006-03-13 @ 11:23:27
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Nina

Vaddå bara slöat, du har ju varit på resande fot....Det tar på krafterna att sticka iväg, och då spelar det ingen roll vad man gjort ...man är trött ändå , så det så.

2006-03-13 @ 11:32:06
Postat av: sussi

Ang slalom - klart ni ska börja! Skaffade utrustning till mina förra veckan, dom lär sig så snabbt. D är ju bara å ta lilla pulkbacken - den klarar både stor å liten. Jag ska åka och tjuvträna nån mörk kväll när ingen ser mig... Men då är väl alla bloggare där!!! =D

2006-03-13 @ 11:45:08
Postat av: Anonym

Nu är jag tillbaka på gamla adressen :D

2006-03-13 @ 16:49:47
URL: http://susannes.blogg.se
Postat av: Evron

Oj, va hon svamlar, syster min. De är ju bara 15 år sen backen fanns...inte 25! Hur gammal tror hon att hon är egentligen?! ;o)

2006-03-14 @ 11:35:14
URL: http://www.evron.blogg.se
Postat av: Paullinnea

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2008-05-12 @ 14:21:06
URL: http://www.pandablogs.com/paullinnea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback