Är veckan slut redan ????

Var det rätt låt som vann igår??  elle var det fel...har ni schlager männiksor något att kommentera.....

Igår var det så trist väder på fm. så manville bara säga Blä! 
Nå då stcak vi till stan och uträttade lite småärenden typ nya stavar till Emmys längsksidor, en sväng in på Seppälä, in på EIAB för att bara titta på en kökslampa, men då hittade Mikael en som han kunde tänka sig och jag hade gått igenom lampavdelningen och hittade ingen som förll mig i smaken, då hade han varit på andra sida där de säljer köksinredning och titta och då säger han kom och titta på lampan som hänger där....då tönkte jag att vi får väl vänta till hösten när det kommer nya lampor.,men se den dög och var helt Ok, så då var det problemet ur världen.
Jag har avskytt vår kökslampa i si så där dryga tio år, så det var på tiden.

Sedna var det taccos igår kväll då ungarna tjatat om det så det passade ypperligt då vi ändå skulle till stan för att handla. Och då var vi "tvungna" att ringa våra standard gäster som brukar göra oss sällskap med ätande av taccos då de får inte sådant hemma hos sig. Gott var det och åt gjorde jag så att , ja det kom inte ut från öronen men nästan,

Vänta Eva när du bor närmare då har vi ett tredje tel.nr vi måste ringa när det blir Taccos!!!

Idag skall jag och Kajsa iväg en sväng på hemligte uppdrag , jag har drömte en mardröm om det, ingenting fungerade, allt blev åt fanders....så allt måste gå bättre än hur det gick i drömmen.
( jag är förresten en sån där som drömmer mycket, periodvis flera drömmar per natt, och jag kommer oftast ihåg dem....Kan bli lite jobbigt ibland.)

ynd att det blåser ännu, hoppas det slutar lagomt till ca. 12.30 för det kan det vara blåsigt, regningt m.m.
men efter det vill jag ha strålande solksken och vindstilla, men sådan tur har man ju inte.

Igår var Ebba och körde kusinernas lillskoter i kukkola , och Emmy vägrade ens pröva, förra året körde hon pyttelite och nu sa hon, jag vill inte. Hon och skaer som låter går inte ihop...hon ´har slutat i alla fall att skrika när man sätter på vanliga skotern, ebba är en som kan åka skoter hur mucket som helst, hur l´åmgt som helst samt att hon alltid gnäller att det går så sakta.....

förr året frågade hon Mikale om hon inte kan fara iväg ensam med stor skotern......helt gravallvarligt satt hon på bakgården och sa, Jag kan fara iväg med den här pappa så kan du komma efter med Emils skoter...

ni skall jag gå och se vad som händer i köket, två stycken som bråkar där...vilka kan de vara?


Kommentarer
Postat av: Moster Eva

Tveksamt om rätt låt vann. Här är det lugnt som vanligt. Städningen fortgår, i går hade jag grovrengöring av bastun, hur kan det bli så smutsigt i en bastu??? När du kommer hit nästa vecka så blir du helt ensam första natten i den här delen av by, så du får absolut inte glömma nyckeln.

2006-03-19 @ 09:43:08
Postat av: Nina

okej, så grannarna skall också iväg. Jag har skrivit en komihåg lapp om nyckeln så jag inte glömmer den. jag ringer ikväll.

2006-03-19 @ 10:04:57
Postat av: Kajsa

Vårt uppdrag gick ju jättebra! Nu är vi ju riktigt varma i kläderna så nu är inga uppdrag för stora...

Postat av: Sussi

Vad ni är kreativa - bra uppdrag! Tror att ni fixar d m skruv! Ingen Carolafantast, men tror att hon klarar sig bäst i Athen iallaf... Nu får jag nog påhopp...

2006-03-19 @ 12:48:01
Postat av: eira

jasså? får man inte komma o käka taco hos er....? *gråter en skvätt*

2006-03-19 @ 17:22:23
Postat av: Nina

Klart ni får, men NÄR är ni hemmma så det passar...du vet hur det varit sedan jag börjat jobba oxå.....hur många helger har vi samtidigt ledigt ???? Näe bara du nu slutar hos S-Å så blir det taccos här minnsan. Ebba sa just det när vi åt, att ni skulle minnsan ockås komma hit var det lovat.....

2006-03-19 @ 19:26:45
Postat av: eira

....det blir inte att sluta hos S-Å....

2006-03-20 @ 05:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback