sjukstuga ännu här hemma

Ebba har feber ännu. haft det sedan natten mellan torsdag -fredag. Inatt var det inte så hög feber men natten till igår var det 40 grader. Nu håller jag tummarna att detta ger med sig. men i natt hörde jag att Emmy börjta hosta och jag känner mig inte 100% och inte smabomn heller s snart har väl detta gått igenom alla. Men har vi turen och så slipper vi andra detta, och jag har bestämt att jag har inte tid att vara sjuk.

Nå söndagen gick åt att Miakel skruvade bil då blockvärmaren hade lagt av i Opeln och så klart var det inte det lättase att byta så det tog ,många timmar av den dagen.....
Emmy har haft kompisar både söndag kväll och igår direkt efter skolan, det är som att nu är det kompisar helst vareviga dag om hon själv skullle få bestämma.

Igår kväll har Mikael astat skotern på släp han skall iväg med min bror och sin bror...förstod ni? till ..ja först upp till stugan i Muonionalusta och sedan därifrån med skoter upp till Norge bland annat.

Jag hade Personalmöte igår på jobbet och då kom vi in på lönesnack i slutet av mötet och då blev jag så där fruktansvärt upprörd och förbannad....det gäller att nu när jag varit tjänst ledig för studier så har jag inte någon gång de senaste tre-fyra åren fått mer lönepåslag än absolut det lägsta....det innebär i praktiken att de som kommer nya och jobba har samma ingångslön som jag har idag. Och jag har ändå jobbat sedan1989 då jag började jobba extra och sedan1990 har jag jobbat helt och hållet till haparanda kommun....och dett är tacken......och inte nog med det jag har hela tiden jobbat fast jag varit tjänstledig. förrutom den gågna hösten.    T.e.x På viktoriagården gick jag på en nattjänst parallelt med skolan tills det bygget stängdes....men det räknas inte för jag hade tjänstledgit från MIN EGEN schema rad !!!!!! alla sommrar har jag jobbat.52 veckor om året har jag varit fast de senste fyra åren, fy fan säger jag helt enkelt.
Hade jag struntat i skolan hade jag haft ca två-tre tusen mer per månad i lön. Nu om jag inte får annat jobb efter denna skola så har jag lägre lön än andra Undersköterskor med samma arbetstid bakom sig plus en del studielån......Grr......

Nå nog om detta, allt blir bra , det vet jag och jag brukar inte gräva ner mig för det.

Ebba sitter i köket och gör pärlarmband åt mig och sedan skulle hon göra halsband så snart sitter jag här med fina juveler runt hanndled och runt halsen.

Idag skall jag äta brunabönor men det får jag äta ensam för ingen annan i familjen gillar det.

 Stora sonen i denna familj flyttade ju hemifrån i höstats......men nu flyttar han hem igen.......men bara för två månader.  Han och hans tjej har tagit en större lägenhet och nu skall de vänta tills de få flytta in i den.....den blir ledig 1/5. Jag förstår bara inte hur de orkar, jag hade valt att bo kvar i lilla trånga ettan tills den andra blir ledig, det är ändå en del med dessa prylar och möbler som skall flyttas fram och tillbaks......
Nå de är unga och har ork. 
Och visst blir det roligt när de kommer att vara hemma igen nu under våren, det blir lite mer liv och rörelse här, för det var faktiskt lite tomt på något sätt då det flyttade till egen lägenhet i höstats....det kommer man inte ifrån.


Kommentarer
Postat av: Eva

Roligt att läsa att ni har det ganska bra. Jag förstår att du är förbannad för det där med löner. Nu ska jag till MajLis för att äta bruna bönor och en hembakad semla. Hur går det godiset? Jag skulle oxå behöva vara med i din och Eiras godisavhållsamhetsgrupp.

2006-02-28 @ 11:06:50
Postat av: Sofia

Appropå lönen,Såg i HB att de söker sommarvik biståndsbedömare något du kan söka?

2006-02-28 @ 17:17:38
Postat av: Sussi

Ha! Jag visste att ni saknar oss. Nu sitter vi i stan bägge två med rinnande ögon och näsor - inte alls trevligt. Misstänker att Emil har feber också, men han envisades med att fara och hjälpa Jocke med skotern.. suck. Vi syns!

2006-02-28 @ 17:44:03
Postat av: Anki

Hoppas ni inte blir sjuka ,ni andra.Vad orättvist med lönen

Postat av: Elvira

Hejsan på Er Karungi bor. Nu ska min dotter få se att morsan också minsann kan lite vad det gäller med datorer. Även om tanten börjar komma upp i åren, men än ger hon sig inte. Lite koll måste man ha på sina ungar att det inte spårar helt ut. För barn är alltid barn, vilken ålder det än har. Har varit på Eiras blogg och skrivit en kommentar. Vi ses snart.

2006-03-01 @ 19:11:12
Postat av: Annika

Bra Elvira! Du måste ju oxå fixa en blogg nu!!

2006-03-01 @ 19:48:03
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Mommo

Nu äntligen har jag kunnat vara in och tjuvläsa, så nu vet jag varför ni har sådan dragning till moster. Men jag tänker ta ett snack när moster dyker upp i Kukkola.

2006-12-01 @ 17:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback