hej på er !

När jag läste gårdagens inlägg så såg jag att jag skrev aldrig på vad det var för "party" jag skulle på.
Plastparty vart det, då vet ni, men tiden rusade iväg det var natta innan jag kom hem och öde hela vägen hem från stora staden. Inte en bil mötte jag, endast mina hjulspår på v'gen...tänk om något händer och man inte har mobilen med sig.
Och alla sussade så sött i byn, mörkt i vartenda hus , när jag kom hem!! och huvudvärk idag har jag och det så gräsligt !!
men det kan bli så när man surrar i flera timmar och skrattat så tårarna sprutat.

Eira du undrade om jag shoppat lös igår kävll....men tyvärr så tillåter inte min börs att jag handlar.

Så skönt att nästa vecka börjar jag och jobba, jag har som sagt avbrytit min tjänstledighet och tänker plugga plus jobba och praktik har jag bara två veckor kvar så allt skall nog gå bra.
 Så snart kan man handla något ibland utöver det absolut nödvändigaste. Och farmfö allt när jag skall gå till tandläkaren, sista veckorna har varit hemska, tur att det finns värktabletter som jag snor från en som inte behöver dem, de är receptbelagda  grejer men de hjälper....
Jag vill inte höra nu att man får INTE ta andras tabletter, men vad göra ????

Idag var det lite småkyligt där ute man ganska skönt ändå, jag skottade det som inte Miakel kunde ta med traktorn runt bron, bakom huset och vid bilarna vid garaget......Sedan for vi till kukkola för att hämta ved och miklel skulle låna traktorn, Ungarna smet så klart in till morfar på en gång när jag och gubben började slänga ved i traktorskopan.....

Nu skall jag gå och sätta på kaffe, blev lite sugen på det.
et ni jag och Eira har slutat med godis, eller ragit en månads paus från godis, chips och dylikt, vi är INTE riktgit lika duktiga som många av er andra....men bättre att ta paus med sötsakerna än att fortsätta i samma bana......
Och jag vet av erfarenhet att det är de två första veckorna som är svårast, sedan efter en månad när jag klarat av "avgiftningen", då kanske jag kan ha en godisdag i veckan, men det får vi ta ställning till då.

Jag ser fram emot helgen med spänning och med bävan....hur skall det gå utan fredags eller lördags godis...??! Jo det går bra , visst Eira ??








Kommentarer
Postat av: Anki

Det skulle jag aldrig klara. Alltså vara utan godis 1 hel månad....
Lycka till!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback