Måste visa er....

....var Eira "hittade" sin nya fina samlarpryl= Den röda kökssoffan....det var ifrån denna bagarstuga  
som hon och Niklas fick äran att förvalta den.....måste kliva över tröskeln och visa hur kökssoffan bodde förut i sitt tidigare bagarstuge-hem

oj den hamnade på snedden, men ni får vinkla era huvuden.

Man ser en skymt av soffan i vänstar hörnet på bilden....men det är sååååå fint i bagarstuagn och mysigt så jag var tvungen att få med lite annat.


Den gågna helgen tillbringade vi hos min moster i svartlå, Niklas och Mikael hjälpte moster Eva med att städa ur lite och rensa i garaget.
Och jag hade semester med flickorna...Oskar uteblev tyvärr från denna helg då han blev sjuk på fredagkväll och Eira fick hämta hem honom , synd, mycket trist, men för Oskar var det nog bäst så trots allt.
  
 

Ebba fick feber på natten till söndag hos Eva och det var typiskt...så söndagen låg Ebba bara på soffan, vi hade ingen flytande alvedon med oss och Ebba vägrade att ta något annat. Nu är hon lite småkrsslig ännu, men slåss orkar hon och Emmy göra ....jag fick SMS ikväll av en annan bloggare och det var så skönt att läsa att det inte bara är våra barn som har dagar då man önskar att de vore på skola, dagis, fritids eller gud vete vad !!
Nå nu är inte emmy hemma och då är det så lugnt och tyst här hemma...för tyst...aldrig är man nöjd *suck*

Emmy skulle sova över hos en kompis inatt och då kan inte jag sova, jag kan inte sova när någon av flickorna är borta, jag unnar henne det, men jag hara bara så svårt att slappna av...hönsmamma som jag är. Så jag får väl gå och läsa i alla fall nu lite...och se om jag hittar John Blund någonstans i bokens värld.
Ebba hade feber igen ikväll och somnade på soffan till allsång på skansen, och jag borde kunna somna ett tag för jag misstänker att Ebba vaknar om ett tag och behöver alvedon.

Vi ses och höres här på bloggen alla bloggisar och ni andra.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad fint det är hos din moster! Lydia har åxå sovit borta hos en kompis i natt och jag har vart redo att hämta hem henne om hon ringer men hon ringde aldrig...kul att vi är två hönsmammor!

2006-08-02 @ 06:40:12
Postat av: Moster Eva

Ni må tro att jag hade abstinens när ni åkte hem på söndag, helt tyst överallt. Idag får jag besök av 5 pensionärskollegor så nu måste jag till Boden för att hämta en smörgåstårta.

2006-08-02 @ 09:04:18
Postat av: Nina

Kajsa: Det är så FINT hos moster Eva, jag brukar säga till alla att: det är det vackraste stället jag har varit på i hela mitt liv. Och detta ställe är något man måste uppleva "Live" för det är så vackert där, alla årstiderna är aå fina där.

Moster Eva !! Grattis !!! ta och bjud på lite Minttu till dina gäster, ni är ju pensionärer som skall träffas idag så ni kan gör avd ni vill mitt i veckan.

Postat av: häxan1

Oj, vilken SMULTRONSTÄLLE Din Moster har, inte konstigt, att Ni trivs där, SKULLE JAG ÅXÅ :-)

2006-08-02 @ 12:10:19
Postat av: Sussi

Men gud vad härligt - speciellt bastuflotten!!!

2006-08-02 @ 14:44:24
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Linda

Ser jättehärligt ut*ler*, jag önskar oxå ibland att mina barn är på dagis, slåss som katt o hund vissa dagar :)

2006-08-02 @ 18:24:49
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Majsan

Inte undra på att du trivs hos moster,jag får ej hem ungarna förrän tidigast på söndag, fast jag försökte att det är så tyst och tråkigt....men försöka duger....vi är nog fler hönsmammor i bloggänget!!!!

2006-08-03 @ 14:42:45
Postat av: Anki

Vad mysigt!!
ett riktigt smultronställe

2006-08-03 @ 19:22:06
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Tarjeialbertine

Excellent site, added to favorites!! Wonderful and informative web site. I have found much useful information.

2008-09-26 @ 13:39:46
URL: http://tarjeialbertine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback