Go kväll ....

 
För ett tag sedan for den äldre generationen Korva hem härifrån.
Nu  förtiden när  de bägge två är hemma på dagarna och har gjort sitt på jobbfronten kommer de inte så ofta som tidigare samt att de kommer oftast så sent så ungarna skall efter en stund i säng....och speciellt Ebba går isäng när hon är trött, hon går så där oförskämt tidigt ibland...hon struntar i om någon är här....när hon blir trött går hon helt enkelt i säng......Och Farmor undrar varför Ebba nästan alltid sover eller är på väg i säng när de kommer?! Men jag kan inte tvinga henna att vara uppe när hon är trött....
 Vart jag ville komma var: Blir det så när bägge blir pesnionärer att då hinner man inte lika mycket som förrut.??....man kommer iväg senare och inte lika ofta.....kan det ha att göra med att man tänker : Vi hinner. senare....

En annan trevlig översakning fick jag glatt idag på e.m när jag rännde runt med vattenkannorna,
grann-assistenten hämtade rökt sik  som alldeles just var utagen från rökeriet och det smakade ljuvligt, till och med flickorna åt och åt. Bägge åt så jag trodde inte mina ögon, Ebba bara njöt och tuggade och sa innan hon somnade , jag vill ha mer imorgon !!
Så Häxan du måste tacka assistenten så hemskt mycket !! Det var SUPER GOTT!!!!!!!! :)

Annars så skall jag inte blogga imorgon kväll, skall på "party" i Ö-tå imorgon efter jobbet skall bli kul, skall träffa en bunt med gamla klasskompisar från den tiden när det var gymnasiet som gällde. Skall bli skoj.
Kanske jag inte orkar upp till jobbet på fredag morgon
( mamma jag skojar !!!  Jag är ju i farten med bil :) )

Annars så var emmy upp flera timmar förra natten p.g.a av tandvärk = Inte kul för någon av oss.
Idag var Mikael med henne till tandläkaren, men de hittade inget . och hon har haft så mycket ont i  tanden sedan de lagade den i sommras:(

Och sist men inte minst så var jag tvungen att ändra till  denna sidlayout av den orsaken att då drömmer jag mig till bort till andra breddgrader, denna layout är lite mer "resinspererad" inbillar jag mig.


Kommentarer
Postat av: eira

Stackars Emmy. Men om hon fortsätter att ha ont och dom inte hittar nåt så måste dom väl göra om lagningen, det ska ju inte vara så att hon har ont!!

2006-08-24 @ 07:27:18
Postat av: Nina

De skulle öppna upp lagningen om hon fortsätter att klaga, men hon har redan gråtit många timmar och haft riktigt ont många dagar. De skulle öppna upp lagningen och göra om den om hon forsätter att ha ont....

2006-08-24 @ 08:18:51
Postat av: catharina

Ugh, tandvärk är bland det värsta som finns, stackars liten.

2006-08-24 @ 08:22:31
Postat av: elli

Hoppas att Emmy inte har ont mera. Det är hemskt med tandvärk. Jag är ju maniska rädd för tandläkare. Huvva!

2006-08-24 @ 08:57:03
Postat av: Kajsa

Stackars Emmy! Varför gjorde dom inget när hon var där? jag menar att hon har ju haft så ont...alltid ska dom vänta!!! Jag troratt när båda blir pensionärer så kanske dom sover lite längre på morgonen och faktiskt inte har så bråttomt...Man är ju fri över sin tid...tror att man hinner så mkt och så...
Ha en bra dag!

2006-08-24 @ 09:14:28
Postat av: Sussi

Vilken tur att vi har Irene - snällare "tant" finns nog inte :)... Du - skall maila dig, om en gemensam nämnare hehe!

2006-08-24 @ 09:16:41
Postat av: Moster Eva

Stackars Emmy, tanvärk är bland det värsta som finns. Att vara pensionär är att vara ineffektiv, man tror att man har all tid i världen, det är därför man inte hinner lika mycket som när man jobbade. Sen kanske man glömmer att de som jobbar är trötta på kvällarna, själv har man ju ofta vilat på dagen.

2006-08-24 @ 09:41:09
Postat av: häxan1

Måste ge en FÖRKLARNING om FISKEN!
Det var TACK, att Micke lagade rökeriet, det var hål i det. Och assistenten frågade vad Han vill ha, som BETALT? RÖKT FISK, var svaren, så vi rökte igår.
SUSSI; jag ÄR DEN ELAKASTE HÄXAN, som finns här på jorden!

2006-08-24 @ 10:38:33
Postat av: Nina

Nä du Häxan...försök inte att du är den elakaste häxan !!! För om du hade varit det hade vi flyttat för länge sedan ...så det så !! :)

Bättre häx-granne kan man inte ha!!

2006-08-24 @ 11:07:51
Postat av: Annika

Assistenten och häxan´s rökta sikar är bland det bästa som finns!

2006-08-24 @ 12:15:08
Postat av: Linda

Stackars Emmy!! Inge kul med tandvärk!
Förstår precis vad du menar om pensionärerna, vi har samma problem med min far o hans särbo*ler*. Kommer alltid jättesent förbi o sällan, fast farsan är ju inte pensionär ännu, bara hon så han kanske håller på att vänja in sig till det *asg*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback