Gäsp !!!!

Lite trött idag, varit kalasande hela dagen igår. Det tar på krafterna. Igår kväll var vi på världens största hejdundrandes kalas med allt vad en en hel middag kan innehålla: sallad, hembakt bröd ,för-varm- efter rätt + fika och kaffe.... i Ö-tå var det sådant ätande så jag har ätit för flera veckor framåt...*skratt*,                  en släkting till Mikael fyllde år.
Och när vi kom ehm på kvällen var det så mörkt så mörkt......skall det vara så här hela vintern att Herr Styrman skall hålla på att jäklas.....men till något konstigt, det lyste vid några få enstaka gatlyktor efter vägen....är det vid hans polares hus eller....

Idag har jag och Emmy sovit så länge så det var rekord för mig, har inte sovit så länge sedan 18-års ålder tror jag, ändå har jag inte sovit på grund av intag av % haltiga drycker eller så för jag drack bara dricka och vatten, sambon var mycket sämre han drack en HEL starköl!!  Onödigt då att ta alls tycker jag.....

Ny dag idag och jag håller på att tvättar kläder, viker och stryker, borde hinna ut och rensa ogräs:(...men får se om jag hinner och orkar. Annars finns det kvar, det är så snällt att ogräset väntar på mig:)...jag tycker om det faktiskt, jag har bara inte hunnit så mycket sådant i sommar.

                

Ta det lugnt idag, det är ju söndag, kallas det inte fölr vilodag....jag tycker man skulle kunna döpa om den till hushållsjobbardag.....för det är ju mycket sådnat som ofta skall göras denna dag !!




Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilka vackra blombilder! Jättefina! Hoppas du orkar med allt hushållsarbete idag!

Postat av: Junitjej

Vilka vackra blombilder! Jättefina! Hoppas du orkar med allt hushållsarbete idag!

2006-08-20 @ 11:39:30
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anki

Jättefina blombilder.
Håller med dig om söndagen:) Fel namn på den....

2006-08-20 @ 11:47:35
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Moster Eva

Synd att jag inte är där för då hade jag kunnat ta han om ogräset, jag gillar det. Kommer ev till K-la nästa helg, det är alltför tyst här. I helgen längtade jag faktiskt till flyttningen konstigt nog.

2006-08-20 @ 14:17:27
Postat av: Majsan

Ogräset kan vänta, har det fått vara så här länge så springer de inte därifrån.....
Fina blommor, mina har börjat torka helt....:(

2006-08-20 @ 15:11:48
URL: http://majsan43.webblogg.se
Postat av: Sussi

Ja här gör man då d mesta på söndag... Men då är ju tråkiga måndag ledig sen :)

2006-08-20 @ 15:21:17
Postat av: eira

Vilodag? Dagen innan skolstart är det mest tvätta kläder o vika tvätt. Hörs.

2006-08-20 @ 16:35:24
Postat av: Nina

Jag har hunnit med lite ogräsrensning, det är ju det roligaste som finns :)

Imorgon är det krydd och l´jusparty, något kul att se fram mot !! Vi syns där.

2006-08-20 @ 19:36:09
Postat av: Linda

Håller med dig om söndagen*ler*, jättefina blommor!!

2006-08-20 @ 21:40:23
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Kajsa

När ska du dra i nödbromsen?....

2006-08-21 @ 06:53:33
Postat av: häxan1

fastna inte i STAKETET:-)

2006-08-21 @ 09:10:37
Postat av: catharina

Alltså, man skall itne ha blommor för då måste man rensa ogräs, blommande vackra buskar skall man ha, en sak mindre att göra och många timmar mer att vila, tänk på det !!

2006-08-21 @ 09:34:05
Postat av: Annika

Vi ses!

2006-08-21 @ 12:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback