?????

Vad göra åt "skalletorkan"????...................inget hänt...............

Jo började läsa en bra bok igår kväll, jag väntar att det blir kväll och att ungarna sover så att jag får ta boken och fortsätta läsa i lugn och ro.......

Igår på dan har vi varit i Kukkola hela dagen och tittat på "skrot", stort hus och stort magasin = Mycket onödigt bråte och även nödvändigt bråte. Mikael och Emil fick mycket gjort, det har funnits merca bil-delar i gross och parti i magasinet, men nu är det rensat bort en del. SKÖNT, inte kul att VI fyller mina föräldrars utrymmen med vårt skrot. 
Jag skulle vilja börja rensa vindan hos mor och far då det finns lite för mycket  prylar där....men jag insåg att jag och min käre mor.....har inte samma åsikt om vad som bör slängas/ föras bort / skrotas / eller ges till bättre behövande.......jag vill bara informera om att vindan innehålller MASSOR av allehanda ting !!!!
Eva och jag rensade i alla fall bort lite gammla glasflaskor och burkar som funnits på magasinsvinda i typ si så där 30 år eller mer.

Idag har jag, min moster och flickorna samt Nicke & Eira m. familj varit på skogens dag i Riekkola, mommo var där via jobbet och då blev vi som påminda om detta och det var kul för ungarna, helt klart värt att vara dit.
 

ERROR i hjärnan nu...............................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

27869-184


Kommentarer
Postat av: eira

Ja det var verkligen kul i Riekkola. Mer sånt skulle dom kunna ordna, det får ut familjer och barn. Samuli och Mats var också dit o grilla korv o kollade lite grann.

2006-08-27 @ 18:54:03
Postat av: Majsan

Att slänga bort saker är bland det svåraste man kan få göra, det kan ju behövas längre fram(resonerar jag)fast man ALDRIG behöver dom,Kalle kallar mig för en hamster!!! undrar varför????

Postat av: Moster Eva

Tack för denna helg i Kukkola, Karungi o Happis, har varit rolig och innehållsrik. Resan hem gick bra men jag var ganska trött så det blev en liten tupplur.

2006-08-27 @ 20:10:48
Postat av: häxan1

Tur, att vi flyttade från stora huset, här ryms det inte SÅ MYCKET;)
Ät inte opp alla GODISAR SJÄLV, #error# spanar

2006-08-27 @ 20:43:01
Postat av: catharina

Meddelqa mig åxå nästa gång det är något sådant i riekkola på G, jag hade åxå kommit och sluppit städa..

2006-08-28 @ 08:15:37
Postat av: Sussi

Ja, det fanns ju som en del där. Och det är bara slå en pling om det behöv hjälp så kommer vi. I veckan kanske vi kikar in om det behövs planeras för hur saker och ting ska vara nu när vi kommer tillbaka till byn. Ha en skön arbetsdag, för antar att du jobbar.

2006-08-28 @ 08:25:33
URL: http://susannes.blogg.se
Postat av: Kajsa

Har haft error i hjärnan hela helgen...

2006-08-28 @ 08:42:56
Postat av: Sussi

Error här åxå...

2006-08-28 @ 11:16:40
Postat av: Annika

Error...vet inte vad jag ska kommentera!! :-)

2006-08-28 @ 12:04:34
Postat av: catharina

Kom till Järnvägsgatan, så går skalle torkan över

2006-08-28 @ 13:34:38
Postat av: Linda

har oxå error!!!

2006-08-28 @ 17:20:55
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: Malin

Jomen när det har varit så varmt så länge så är det helt acceptabelt att få error :)

2006-08-29 @ 14:11:49
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Anki

Du har så fina blomfoton:) Mna blir glad när man ser dem.

2006-08-30 @ 17:30:06
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback