vet inte om jag ........

Vet ej om jag orkar skriva något, känner mig lite less på.......vädret, kanske.......

Nå idag har jag varit iväg med mina döttrar och en kompis tilll emmy på kalas i torneå bowlinghall. vad hände sedan ....när jag var till kyrkholmen och förde en flicka....jo jag hamnade med bilen lite utanför en väg  ( ena däcket for ner i slask)  och var tvungen att få hjälp av en drös snälla killar !!! Tusen tack till er alla, ni var våra änglar denna dag !!!

Och vad mer ....jo jag glömde att berätta att jag har hunnit en blixtvisit till M och H idag då jag skulle dit i ett ärende och jag måste säga att vad kul att dom flyttar hit till byn !!  Och vad mysigt de kommer att få det när de får det iordning. M är en sådan härlig tjej och H känner jag inte, men det lilla jag hann få intryck av henne så ÄR hon lika trevlig, roligt, roligt !!!

Nu är jag så fruktansvärt sugen på en marabou choklad kaka, och vilken tur att klockan är så mycket och att Gustavssons är stängt.

Och imorgon är det kyrkan för flickorna, månne vad detta bliva när jag ränner i kyrkan vareviga söndag nästan nu denna vinter ,mer än vad jag gjort i hela mitt liv *skratt*.

till er som skall jobba påsken, och till er andra också så klart.....jag hade oxå haft jobbar helg hela påsken, men jag var lite fräck. Jag tog semester, Emmy satte huvet på sned och sa till sin mamma så här: Mamma säg till din chef att du har barn som hemskt mycket tycker om sin mamma, och de barnen vill gärna att mamma kommer med till stugan !!! , och då smälte mitt hjärta för dem och tyckte vaddå, pengar är inte allt, visst hade det blivit storhleg OB, men i vården är det dåligt  storhlegs OB, inte ens 100% som många har en vanlig helg !!
Och jag förlorar ju inte min vanliga lön då jag tar ut semester utan "bara" själva OB, visst behöver jag pengarna men jag känner att barnen är så små kort tid.....jag är så svammlig. Och när jag ännu har lite sparade semester dagar kvar så är det inte hela världen.

Vädret gör mig lite orolig, finns det någon vinter kvar till påsken??? det brukar vara mer vinter där uppe än vad det är här.....men orolig blir jag allt ändå.

Godnatt på er !!

P.s skriver som sussi att det är obligatoriskt med en liten kommentar.....

.........gäller Mamma oxå !!! Jag vet att du är där i kulliserna och smygläser  *skratt*

Kommentarer
Postat av: eira

Jag har läst. Nu har jag kommenterat också *ler* Och jag förstår att Emmy vill ha med sig mamma till stugan. Våra ungarn jublade när dom hörde att ni skulle komma - inte ett piiip om att jag INTE kommer....*snyft*

2006-04-08 @ 21:52:53
Postat av: Moster Eva

Grått och trist väder. I går var PO & Anneli hit, fick ett skärp med en stor slipad sten från S-lå. Du vet hon på Blomgården gör ju vackra smycken av sten. Det är tänkt att jag ska ha skärpet till min linedanceutrustning. Hoppas allt är väl där i Karungi med omnejd.

2006-04-09 @ 09:42:23
Postat av: Sussi

Wow, vilken uppdatering! Du fick ju me massor... Ja som du märker skolkade vi från kyrkan idag, Moa har missat alla övningar så hon hade nog inte haft så skoj därframme. Men hoppas d var fint å att palmbladen inte vissnade! Antar att dom hade såna...

2006-04-09 @ 10:43:08
Postat av: Annika

Givetvis går ju barnen före allt annat....tycker att du minsann är värd semester!!!

Postat av: majsan

Ungarna vet hur en mammas hjärta ska smälta.
Vädret är inge vidare,har plogat för hand det mesta framför bron, sedan hämtade Kalle traktorn hos grannen och plogade resten men "gud" vad tungt det var.

2006-04-09 @ 14:59:05
Postat av: Kajsa

Du är verkligen väl unnad semester fast inte på torsdag...hahaha jo det är du för du har ju ordnat en förstaklassig stand in...

2006-04-09 @ 20:29:30
URL: http://kajsa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback