............lite vilsen......

Jag fick ett telefonsamtal igår kväll som gjorde att jag blev lite förvånad. Jag blev erbjuden sommarjobb i Övertorneå kommun hela sommaren. Mina arbetsuppgifter kommer i så fall att vara enhetschef kombinerat med biståndsbedömming...........Men nu börjar jag blite nervös.......klarar JAG detta,? jag tvivlar på det. Jag har glömt ALLT som jag läste under de senaste åren, tänk om allt går åt pipsvängen.....

Och om jag nu får sommarjobb i grannkommunen får jag i alla fall bestämma mina arbetstider själv, jag börjar gärna tidigt och jobbar in så jag får vara ledig fredagarna typ...eller sluta tidiagre på e.m......nå nu får jag se vad det blir av det hela. Jag har sökt tjänstledigt idag från Hap.kommun måste få det först.

Annars är allt lugna gatan här Ebba kompis var här igår, och de är så kul att höra dem när de leker......det är här i huset också dessa princessklänningar och utklädningskläder som gäller och sedan hör man dem leka och säga: "Nu måste du skynda dig till skolan, annars kommer du för sent", "nu kom du som hem från skolan ....och vi skall sedan hälsa på moromor och morfar"    .....de lever sig så in i sina lekar, tänk om jag som vuxen skulle kunna släppa allt för stunden och verkligen bara leva mig in inågonting för tillfället så som barnen gör, det skulle säkert vara ganska skönt och bekymmerlöst.....

jag läste Sussis blogg (grannen sussi)....och blev så ledsen, och ändå är det inte mina barn, hur skall inte då Sussi känna sig i sitt modershjärta då ?!!!!

Utvecklingssamtal hade jag igår med Emmy och hennes fröken, och allt går bra, skönt, för det är ju det man hoppas att det gör. Och sedan är jag alltid lite oroad då emmy ändå börjat skolan ett år tidigare. Hitintills går det bra, men det finns mycket funderingarkring detta, med att vara ett år yngre än de andra i samma årskull. Tur att klassen ändå är flera årskurser i samma grupp då syns inte ev. ålderskillanderna lika mycket som det skulle ha gjort i en traditionell klass.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Grattis till jobbet!!!det är klart att du klarar det!

2006-04-12 @ 09:16:19
Postat av: Mia

Vad häftigt! Jätteroligt att du blivit erbjuden ett sådant höjdar jobb, om inte Haparanda kommun passar sig och visar att dom är väldigt mån om just dig, så kanske dom förlorar dig till Ö-Torneå.... Grattis, du kommer klara det galant!

Postat av: Moster Eva

Grattis! Det är klart att du klarar jobbet för det vet jag. Alltså, du behöver inte alls vara nervörs.

2006-04-12 @ 09:46:00
Postat av: Sussi

Men GRATTIS! Va kul me jobb! D klarar du galant ska du se!

2006-04-12 @ 11:11:48
Postat av: Kajsa

Men självklart klarar du detta!!! Grattis!!!

2006-04-12 @ 14:02:26
Postat av: eira

Klart du klarar det! Det kommer sluta med att Övertorneå inte klarar sig utan dig! *ler*

2006-04-12 @ 15:17:34
Postat av: Majsan

Grattis till jobbet, nog tycker jag att du ska ta det, man får inte så många chanser i livet som denna. Grattis igen !!!

2006-04-12 @ 19:42:32
Postat av: Grann kärringen till höger, det bero på hur man står?

Grattis, grattis!
Ta mycket betalt, i LÖN!

2006-04-12 @ 20:51:16
Postat av: Nina

tack tack för allt vad ni säger, men observera detta är bara sommarvikariat under sommaren......sedan är det samma gamla jobb och skola till hösten igen.

2006-04-12 @ 22:13:20
Postat av: aegnes

jovistt sommarjobb, men har du gett dem lillfingret.......
grattis

2006-04-13 @ 10:33:25
Postat av: Irina

Tycker som alla andra föregående talare att du ska ta jobbet! Tänk va kul! O klart du klarar det!
Hoppas ni haft d underbart i stugan! Ses snart!Kram/irina

2006-04-16 @ 14:49:21
URL: http://carwho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback