Nu har vi varit en sväng till Kalix.......

I morse var jag med dom två minsta till Kalix och det gick bra förrutom att jag glömde att ta upp en sak så klart. Men det är ingenting ovanligt min hjärna vill inte fungera alls ,den har havererat totalt( nästan).

Annars gick det överförväntan bra, allt var som vanligt , han sa tt det 'är bara att fortsätta med näringstilläggen att det är det dom levar av......

Minstingens tänder har inte kommit riktigt och håret tyckte han har vuxit sig långt.....Men att det syns och känns att det saknas lite näring till att orka växa som det ska. Håret har ännu baby fjunen framme vid tinningarna och en del uppe på hjässan det har inte ännu börjat växa det "riktigta" håret som brukar komma betydligt tidigare, samma var det med tänderna ..de har inte riktigt orka komma alla de tänder som skall ha kommit. men det var sådnat vi visste och det finns inget vi kan göra ....jo ett råd fick vi.
Han frågade om kusinerna fortfarande äter bra, och han sa att dom borde ha gemensamma måltider oftare !!!!!
Men det är lättar sagt än gjort, då det är några mil emellan , jag får väl adoptera hit dem på lördag vid middagstid eller något sådant...eller ta med dom någon dag på e.m...det skulle gå att fixa men jag är väl så slö nu förtiden.

Men som han sa: dom äter då inte oss ur huset !!!! och det är då så sant, det är snarare mamman i huset som äter ut sig själv....förstod ni ???

Ebba och jag har bakat lite efter att vi kom hem, tre mjuka pepparkakor och två tigerkakor...hade tänkt baka mer , men äggen tog slut, typiskt när man hade "ångan" uppe.

Måste fylla frysen med lite fika , det är kalas snart, och jag har eko i frysen när det gäller fikabröd.
Visst har jag bakat mest hela hösten det börjad till stora e. födelsedag i slutet av juli sedan var det 65 års kalas i början av augusti, som jag lovat att baka till, sedan var det ett mycket sorgligt dödsfall i augusti som medförde att jag tog på mig friviiligt att fylla frysen till den som blev värst drabbad då jag visste att det kommer att dyka upp folk i sorgehuset. sedan var det 60 års kalas, jag tror inte jag har under någon tid i hela mitt liv har bakat så mycket som jag gjort de sensate fyra månaderna.
Men det gör inget , jag tycker om att baka, jag bakar hellre än gör något annat tråkigt...därför bakar jag mycket....Näe inte bara därför , men jag tycker faktiskt om det, men damerna som fyllt år i höst dom är INTE så förtjusta i att baka så därför fick jag den rollen på mig.....Eller JAG tog på mig det helt FRIVILLIGT.

Jag funderar vad jag skall hitta på för något till Lilla e.s kalas , jag vill baka något nytt.....är så less att baka samma som jag brukar........Kom med förslag gott folk !!!  Vad vill ni ha ???

hej svejs från mig




Kommentarer
Postat av: eira

Hejhopp! Kul o läsa igen om er! Ja, om det behövs gemensamma middagar så får vi se till o arrangera sånna!! Det är bara en planeringsfråga egentligen! Ha en bra kväll - jag ska läsa på finska - prov imorgon!

2005-10-12 @ 16:58:20
Postat av: eira

Ang fler tvättkorgar så måste jag vänligt men bestämt avböja. Jag är nämligen övertygad om att botten i våran tvättkorg endast kommer att visas en kortare stund. *ler*

2005-10-12 @ 21:07:01
Postat av: Susssssi

Nina, jag vill att du provar baka.................. en marängswiss med massa glass, frukt och chokladsås:D Nu blev jag jättesugen på allt det där......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback