måste väl lyssna på dig eira då.....

Ny vecka börjar redan närma sig slutet....fredag idag och helg igen. Vad skönt !!

Nå Ebba har varit hemma idag för att det var något på dagis och skolan(planeringsdag??kanske) så jag hade ändå inte hunnit vara många timmar på praktiken innna det skulle vara dags för att åka och hämte hem barnen. När Ebba vaknade idag på morgonen var hon så förkyld så det var ju bra tajmning när hon ändå skulle vara hemma.

Julklapparna är färdiga i princip´, jag är inte i sista minuten , jag lär mig ju äldre jag blir.....tydligen inte för gammal att lära sig att man skall börja med julklapparna i tid.
.......eller så kan det vara att NU är jag tvungen att börja tid.....på grund av att det inte är ekonomiskt så fett när man går skola, måste sprida ut utgifterna mer......fördel och nackdel med andra ord att känna sig som en fattiglapp .....men förhoppningvis skall det bli bättre i februari när all praktik är slut, då jag tänker börja jobba på min schemarad i nattpatrullen parallet med skolan.
När Viktoriagråden var kvar så jobbade jag natt hela förra hösten där och gick skola samtidigt det funkade bra,  så jag hoppas att det kommer  att gå bra nu efter jul med jobb och skola.

Bara mina rygbesvär inte blir värre då......det har pepper peppar ta iträ varit hyfsta bra nu under de senaste veckorna, det är därför jag kan börja tänka på jobb igen !!

Praktiken jag har nu är oxå kul och intressant, jag är med på allt möjligt och allt som hör till en arbetsledare, är med på personlamöten som arbetsledare, haft rehabilteringsmöten med anställd när vi gjort upp en rehab-Plan för den långtidssjukskrivne..m.m. Jag är på ett ställe där jag känner de flesta ur personalen det är roligt att träffa alla gamla arbetskamrater men samtidigt inte så lätt alla gånger......nu har jag en liten annan roll där än vad jag haft när jag jobbat där sist. Många förväntar sig att: vad bra att DU kommer hit , nu kan du påverka chefen  så att hon skall göra dittan och dattan....men tyvärr så fungerar det inte så. Kul är det och det är viktigast, samt viktigt att jag lär mig något då det är därför jag är där.



Kommentarer
Postat av: Husmusen

Har vi samma namn?

Postat av: Taraldiben

I like this site. Keep it up!

2008-09-03 @ 08:28:01
URL: http://taraldiben.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback