söndag

Helgen har gått fort...som vanligt....men jag har ändå fått ovanligt mycket tråk-jobb gjort plus en massa roligheter har hunnits med. Fredags eftermiddagen och kvällen var jag med arbetskamraterna i Hedenäset på kursgården där vi åt svingod ungstekt lax med basilikasås och klyftpotatis, hembakat bröd och flera olika sallader. Till det lite egen medhavd dryck, fritt val. Sedan fanns det utebastu, badtunna och massor av lyktor. Efter bastun lite senare fans det lite "bastusnacks" som bestod av grillade kycklingklubbor, köttbullar, korvar, grönsaksbitar, dippsåser, bröd m.m.
Vi åt massor, pratade, skrattade och hade det riktigt trevligt. Jag tror att vi alla åt mat för en hel vecka fram ;)...kanske inte riktgit så...men det kändes nästan så.


Igår var Eira beira hit med de två yngsta kottarna och vi två (jag och Eira) fick surra medans barnen lekte.
Sedan åkte Ebba med sina kusiner till stan och blev kvar där över natten och Emmy var på kalas på dan och sedan hade hon en kompis här efter det och sedan hade hon och jag en myskväll.


Idag åkte jag och Emmy till stan för att hämta hem Ebba samt för att fara och strosa ett varva runt Ikea och dit lockade vi med oss Eira och barnen för lite fika och tavelramsinköp. Jag hade ett ärende dit och det var att jag skulle köpa tre ramar, men det konstiga med den affären är att jag ofta hittar mer saker och köper mer än det jag tänkt köpa, och skulle jag ha en jättestor börs när jag går dit skulle jag kunna köpa massor av stora saker också, men tyvärr måste man ju hejda sig lite och vänta in att man vinner storkovan först *ler* och tänk Eira som bara skulle komma med och inte hade något speciellt att köpa hon hittade också några bra att ha saker :)

Nu åter till det där med att vinna på storkovan....det är lite svårt för mig, jag måste ta mig i kragen och börja lotta först. Kan ju inte vinna när jag inte köper lotter eller lämnar in Lotto.



Imorgon efter jobbet så skall jag hämta flickorna och sedan måste vi till stan en sväng så morgondagen är också planerad.
Jag och Emmy har för övrigt lite planer på att förändra lite i hennes rum...vi tänkte att vi skulle börja möblera om lite i väntan på att vi får med oss mannen i huset som bärhjälp för att inhandla bl.a en ny tv bänk och kanske någon ny hylla.
som det är nu så har hon hopplock av gamla möbler...(som övriga huset) bl.a en hylla som varit vit en gång i tiden den har gulnat (så den förskräcklig ut) den hade jag i mitt rum när jag var lika gammal som hon är nu.....sedan har hon Emils gamla säng ( nå den är bra) och sedan har hon någon del lav vår gamla bokhylla. Och när vi pratar om detta här hemma så säger gubben=
 "men vad då hela huset består ju av gammalt hopplock, så vad spelar det för roll " Han tycker att det som är helt fungerar bra :(. men liteeeee förnyelse har väl ingen dött av eller hur ???  Snälla håll med mig nu !!!
Och Ebba behöver också få lite nytt för hon har enbart arvegods, det enda hon fått till sitt rum är en mattan som jag köpt billigt på Rusta, men det rummet gör vi inget åt för hon skall få vårt sovrum lite senare i höst/vinter och då skall vi till Ikea hon och jag så hon också kan få något inköpt till sitt rum. Och när Ebba får vårat sovrum då skall vi flytta vårat sovrum hit ner och dit upp i hennes rum skall det blir gästrum....

Nå det var lite om MINA planer på omflyttning av vem som skall ha vilket rum och så samt om vad som skall göra soch vad som skall inhandlas.....gubben suckar högt redan *skratt*, men jag beräknar att detta inte blir klart så fort. Till våren är det kanske klart.........Men planer måste man ha !!

På tisdagkväll så skall vi till stan för att fira en tjugotvååring- (herregud jag var ju nyss tjugotvå)...eller det kanske är några år sedan. Men jag har ju alltid brukat säga att jag är si så där 21-22 år för att jag inte känner mig äldre, men jag kanske flyttar fram det nu. Jag kanske är 29 år;)


Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag gillar dina planer, tror att det kan bli jättebra. Och du gav mig julklappstips mellan raderna, ut med det gamla och in med det nya ;) Om ni nu inte hinner före förstås :)

Postat av: Kajsa

Abselut att man måste förnya lite! Det lter så spännande med dina planer. Jag älskar sånt! Våra gamla möbler åker från rum till rum när jag är på det humöert...

2008-09-08 @ 08:33:11
Postat av: grannen

J...a, VILKEN SKRIVKRAMP Du har FÅTT ;-))

2008-09-08 @ 09:32:46
Postat av: Maria

Jag är då bara 28...fortfarande! Klart att barnet ska ha nytt i rummet :)

2008-09-08 @ 16:44:41
Postat av: eira

Tack för lånet av Ebba! och tack för att ni kikade in idag! kram

2008-09-08 @ 21:00:06
Postat av: Katja

Tänka sig att du bara är 29 jag som fått för mig att du skulle vara ett år äldre än jag, alltså är jag bara 28 :)

2008-09-09 @ 09:46:58
Postat av: elli

Du var verkligen fin i håret. Presis din stil som du passar i. JAg ska möblera om lite här hemma. Hoja vad kul. Förändringar är ett MÅSTE!!!!

2008-09-09 @ 17:12:54
Postat av: aegnes

hos oss möbleras och flyttas det varje vecka känns det som..... barna har ju så svårt att bestämma sig för var de ska bo :)

2008-09-10 @ 07:32:01
Postat av: catharina

29 låter bra, det går hem...

2008-09-11 @ 16:43:22
URL: http://catharina63
Postat av: Anki

Ojojoj..........

Färdigt till våren redan???

Här i huset tar allt ca 20 år=)

Och jag är "bara" 22år fortfarande

2008-09-11 @ 18:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback