Veckan som gått: jobb, äta sova o.s.v

image884
Det var inte så länge sedan det såg så här fint ut när man stod på gården och vände sina blickar söderut......



En jobbvecka är till ända och oj vad jag trivs där.
Sedan att tisdagen var en sådan dag då på jobbet att man ville packa väskan och dra därifrån....det har jag redan glömt *ler*



I tisdags när jag kom hem från jobbet hade flickorna garnerat och gjort så fina tårtor så nu trot jag bestämt att de får ta över själva garnerandet i fortsättningen, för jag gör gärna både vanliga tårtor och smörgåstårtor men har alltid avskytt att garnera dem:)


image890

I veckan har vi också ÄNTLIGEN fått upp gardinstängerna i köket och köpt en ny hörn-mikro,
vi har haft ett stort gammalt schabrak till mikro, den tog utan att ljuga tre ggr. så stor plats som den nya.
Den förra var från slutet av 80-talet och nästan lika stor som en vanlig ugn.....och jag har varit så less den mikron i över tio år. Så nu är jag nöjd, mycket nöjd.



Varför jag hamnade här framför datorn var för att gubben, Ebba och hennes kompis kollade på Talang 2008 och jag blev så föbannad när dårar fick gå vidare men inte flickan med rockringen....hur katten kunde det ske ??!!

Jag menar, det är väl tusen ggr. mer talang att kunna handskas med en rockring som den flickan gjorde än att en fullvuxen karl klär ut sig till kyckling och hoppar fram ur ett ägg.....sedan Bert...han vill ju bara ha fram sång-artister....
........så jag drog från TV:n.

men jag tycker att det finns mycket mer som är talang än bara sång, inget illa till alla dem som sjunger, absolut inte, men det finns även annat som är talang för mig.

image886









image887

Måste visa hur fina flickorna var när de mötte mig vid dörren när jag kom hem från jobbet på en speciell dag....
det var alla hjärtans dag, de hade tillverkat presenter och en massa alla hjärtansdagkort.
(Egentligen skulle det varit ett foto på en blomma  här, men det var flickorna som kom upp istället och då tänkte jag att den få vara kvar *ler*)

image888

Nu skall jag gå och se hur Ebba och hennes kompis har det på vindan om de är väg att gå och sova snart eller om de skall vara uppe och studsa länge, Ebba brukar var trött av sig på kvällarna, men vi får väl se hur länge hon håller sig vaken.
Och Emmy har smitit iväg till en kompis för övernattning så vi får se om de flickorna får sig någon sömn...eller om det blir surr halva natten :)

image889


 
Till sist tror jag att när jag blir "stor" skall jag köpa mig en riktig kamera med bra Macro så jag får börja med min stora passion: Fota blommor !! jag tycker bara lite synd om er som får dras med dessa eviga blom-foton, men det känns så naket att skriva ett inlägg och inte sätt in en bild, eller två...eller några fler *ler*.


Kommentarer
Postat av: grannen

FySJUTTON, vad jag ÄLSKAR Dina BLOMBILDER!

2008-05-10 @ 08:20:59
Postat av: Kajsa

Vad gulliga flickorna är! Emmy var som sagt var en av kunderna i går...hon och Tom står högt i kurs hos min loppispojke! Tyvärr så blir det ingen loppi idag för det lilla livet spydde klockan 6 i morse...nu mår han prima men får dock stanna i sovrummet resten av dagen...vill inte att Peppe ska bli sjuk för han åker ju på fredag.

2008-05-10 @ 10:12:32
Postat av: aegnes

fortsätt du att sätta in blombilder, både på "enbenta" och "tvåbenta" blommor.

2008-05-10 @ 18:12:20
Postat av: Anki

Tycker om dina blombilder=)
Tycker också att inläggen blir så tråkiga utan bilder. (sen slipper man ju skriva så mycke om man har bilder, men säg det inte åt nån)

2008-05-11 @ 10:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback