en annorlunda lördag.

en annorlunda helg  (egentligen lördag) har nu gått till ända.
På fredagen var vi ( jag och flickorna) till Kemi och tittade på snöslottet med Eira och barnen samt Lennart och Ammon och efter det kom Milla och Oskar hit för lite övernattning och igår tillbringades dagen ute på isen och sedan efter tre snåret igår e.m for jag, Emils tjej Sussi och Ammon på årets första sommarfest :)

och det var svettigt värre *ler* tänk er:
nästan tjugo grader varmt (läs Kallt!!)
solsken ( läs norrsken )
en kylande milkshake (läs värmande soppa)
lite brännboll på stranden ( läs brännboll på ängen i djup snö)

Årets sommarfest innehöll,
en bar med dryck = paraplydrinkar
grill med burgare och korv
dansgolv
bastu
en eld
sommarplågor
glada och trevliga människor
kaffe med lite "extra" värme
m.m

Solskyddsfaktorn glömdes hemma, likaså bikinin och solglasögonen
men nästa gång då glömmer jag inte dem.

men å andra sidan kom jag ihåg täckbyxorna, mössan och varma vantar.

Tack till er som ordnande detta, men det var inte så lätt att förklara till Ammon som är från Thailand att vi skulle på årets första sommerfest. Trevlig var det i alla fall.

men det straffade sig att vara på fest ute....jag vaknade i natt efter ett av att jag hade feber, jag har haft frossa och svettattacker ända tills morgonen, då hoppade jag i bastun och tog så mycket ånga så jag försökte döda varenda bacill och virus....jag har mått bättre på dan idag men nu börjar jag känna mig risig igen.
Men imorgon är det måndag och jobb och då är man frisk igen :)
skall ta ett bastu bad snart igen så dödar man de eventuella baciller som överlevde morgonens bastubad.



Här kommer lite bilder från igår, lite huller om buller är de...men måste  visa att det är sanning detta med årets första sommarfest.
27869-849
27869-84727869-84627869-84427869-84327869-84227869-84127869-840





Sedan denna bild blev lite misslyckad *skratt*...tre människor hamnade i vägen....
jag som älskar att fotografera blommor skulle lite snyggt försöka fotografer den mycket ovanliga blomman:
 snö-pelkunia, den är lite taggig och grön till färgen,
blommans blad kan variera i färg och form.

image850


här fick jag då i alla fall två praktbilder på dem.
Anki hittade den ena av dem till mig och tyckte också att den måste förevigas på fotot till mitt album med blommor
27869-837
det var denna sällsynta pekunia som Anki såg. den taggigare och risigare sorten, men ack så fin !



27869-836
och denna snö-pelkunia som jag skymtade mellan Anki och Annika och som jag först försökte fång lite snyggt på bild.


Och sist men inte minst måste jag berätta vilken middag vi blivit bjudna på idag här hemma.
Sussi kockade supergod porterstek med svingod sås till och potatisgratäng al a´Sussi,
Emil fixade med flickorna salladen och jag behövde bara steka lite wokgrönskaer till.
Kändes SÅ lyxigt.
Tack för det !!

 Förra veckan kockade de en jättegod köttfärs-sås till middag här hemma.
Så nu har ungdomarna visat att kocka kan de......och jag börjar bli lite smått bortskämd tror jag.
Kanske inte det, men känns så roligt när de tar och fixar lite mat som omväxling,
man blir så less att äta sin egen lagade mat:(


Ha en bra kommande vecka önskar jag er igen !! 
Kändes som att det var i förrgår jag skrev det senast.



Kommentarer
Postat av: Eira

Kul fest verkar ni ha varit på!!

Och jag vill också bli bjuden på mat så där *avis*

Ha en bra vecka!

Postat av: Kajsa

Sicken cool fest ni vart på! Årets första sommarfest!!! Hahahaha!

2008-03-09 @ 21:58:27
Postat av: Annika B

Kul fest, roliga bilder.
Ha en bra arbetsvecka.
Själv är jag ledig Mån och Ons.
jag åker med Nala till Öjebyn på Onsdag.(spännande )

2008-03-10 @ 10:01:37
URL: http://annis.snabber.se
Postat av: Annika

Tack för att Ni kom på festen.

2008-03-10 @ 12:17:01
Postat av: elli

Sicket party!!!!

2008-03-10 @ 19:29:18
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: grannen

TACK, för efterfesten........

2008-03-10 @ 20:25:59
Postat av: Lavranssine

I recomend this site

2010-04-27 @ 09:57:08
URL: http://lavranssine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback