.

Det är ruskigt vad fort denna vecka har gått.

Jag och flickorna har bara drällt omkring och gjort så lite nytta som möjligt under de senaste dagarna och mest försökt göra onytta !!  Och det har varit så skönt.


27869-121

Tex. idag så har jag och Eira och barnen haft en dag som vi hade "förr i tiden".

En sådan dag innebär att vi drällt omkring precis hela dagen. Vi började med kaffe åt vuxna och glass till barnen på morgonen på J-gatan, och en tur till deras källare för att spana in borås-mummus nya sovrum, nya och nya är det inte precis, men lite uppfräschat är det, tänk att ett  nymålat vitt tak och lite tapeter kan göra susen.  Sedan har vi gjort en massa måste-ärenden och icke-måste ärenden. Men bl.a handlat gummistövlar, handla på Maxi, käkat på Max, varit på Seppälä, varit på Barnens hus för Oskar har visat mig en massa prylar m.m.

Och detta gjorde vi med våra barn idag, så som det var förr: Då vi var mammalediga, eller jag pluggade och Eira var arbetslös eller hade ledig dag från jobbet då, då brukade vi träffas ofta, inte som nu, allt för sällan.


Idag har vi även varit till Sussi innan vi åkte hem och fått oss bullar och kaffe, Emil kunde vi inte hälsa på då han är i Kiruna och jobbar.

Enda tokiga är att Ebba tömmer frysen för dem, så dit kan man inte åka allt för ofta, hon älskar nämligen sussi-bullar som hon kallar dem, och så är hon så glad när hon bakar bullar som Ebba tål, de är ruskigt goda också kan jag tala om.

27869-132

Till Irina(ni andra tror nog jag är helknäpp bara): Igår e.m/kväll så har jag och Eira kollat på TV ihop....och det var KUL !!  Du vet vi kollade sådana där gröna prickar som visar hur sändningen det är till boxen....vi slog aldrig på TV:n....men ibland drar man till påhitt när man kommer på att man måste få prata ifred. Och så var det. Vi satt vid köksbordet och drack kaffe när jag kom på en sak som jag var tvungen att tala med din syster om...och då så jag att jag måste visa en sak på tv:n som står i gästrummet....gubbarna trodde att det var något program jag skulle visa. Men jag VISADE henne TV:n ....och så surrade vi framför en TV som var svart då den inte behövde slås på.

Men sedan var det där med prickarna och olika färger, det orkar jag inte skriva om desto mer, jag har i alla fall kommit på idag att Emil och Sussi har en TV med blå prick och det har inte vi, för ena tv´n har röd prick och den andra en massa gröna prickar......Men detta tar vi Live någon gång, berättar om dessa prickar alltså.

Men vi hade tänkt ta en tur till Elvaruhuset idag och kolla på olika "prickar" men vi hann inte med det. Och man måste ju prioritera här i livet:)

image798

Nu skall jag ta mig en tur till TV-soffan igen och se vem som vinner Lets Dance, Mat-Tina är min favorit men det är inte säkert att resten av Sverige tycker det.

27869-683


Kommentarer
Postat av: Sussi

Ebba får visst komma och tömma min frys! Är ju nästan bara hon som äter av bullarna ändå. Mat Tina vann´:D

Postat av: grannen

Kul med MYSDAG, eller MUSDAG,,,,,,he, he
Tina VAR min favorit ÅXÅ, men orkade inte titta till slutet, så jag fick KOLLA i text-TV.

2008-03-29 @ 09:09:07
Postat av: Catharina

Oj vad härlig dag ni haft.

2008-04-01 @ 08:32:28
URL: http://catharina63.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback