SEMESTER

Nu har startskottet gått på semestern och jag är redan dagvill...visste inte vad det var för dag idag :).

Nå lördagen så jobbade jag från och till via telefonen och gubben frågade smått irriterat "har inte du börjat semestern ??", nå två dagar till så har jag telefonjour och fixar lite, men sedan på torsdag morgon då skall alla telefoner stängas av, jobbmobilen, min egen mobil och hemtelefonen, för det är konstigt att så många ringer på hemtelefon och privatmobil, jag blir lite smått irriterad över sådant, droppen var när en ringde på Mikaels mobil. Men som sagt på torsdag är jag inte anträffbar *Längtar*.
Annars så har jag och gubben haft syatelje här hemma i helg, vi har sytt nya dynor till husbilen...och jag säger bara pust och stön, men fint blir det. och vilken tid det tar...vi har suttit inne som värsta inneråttorna.....För imorgon far vi nog iväg på en liten tur till Storforsen och Lycksele. Var ett tag sedan jag hade sommarsemester, räknade ut att det var ca. sex år sedan, men det är inget mot A i Vojkkis som inte haft det på nästan hundra år, Så jag unnar henne verkligen, kycklingfile, vin och ledighet !! Visst var det så ??!! ;)

Igår var vi en sväng till Övertorneå på marknad och den var så stor i år mot vad den brukar var så jag blev smått förvånad, inga större mängder inhandlades, men det där vanliga, lite godisremmar, en ny armbandsklocka till mig, lite samisk rieska och till flickorna lite godis och varsitt nattlinne och sedan fick jag mig ett par örhängen som jag gillade så det var ovanligt att det var jag som fick mest(dyrast). Jag brukar vara den som inte bryr mig att kolla till mig själv. Jag och flickorna tog med oss moster och mamma vi tyckte att de behöver också luftas lite.
Och när vi kom hem så hade vi kaffegäster hemma och det var riktigt trevligt.

Idag har jag och Ebba varit till stan och fixta lite ärenden, Emmy varit med Ida och gubben pulat på med sitt. Det enda som inte har hunnits med som jag hade bestämt att jag skulle göra under helgen eller idag, var att ta itu med ogräs-bänkarna(blombänkar), men som mamma sa idag, nog hinner jag ta dem sedan. Klok kvinna ...ibland ...(eller hur mamma) Jag vet ju att hon tjuvläser den rackarn.


Kommentarer
Postat av: Annika B

Avkopplande semester till dig Nina.

Hoppas ni sover gott i husbilen, nu med nya dynor och allt!

Postat av: Irina

Nå niin, idag alltså får du stänga av telelfonerna :)

Hyi va irriterande att de ringde t om på Mickes tlf, jag hade ju gått upp i taket..

Njut nu av semestern! :)

2008-07-17 @ 11:00:18
URL: http://http.//carwho.blogg.se
Postat av: Majsan

Ha en bra semester!

Kramisar!

2008-07-17 @ 20:19:51
Postat av: Ibrahimerica

Very informative. Great site. Really professional.

2010-05-13 @ 08:27:31
URL: http://ibrahimerica.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback