trög dator....

vad less jag är datorn, så seg och trög att jag hinner promenera till Happis och tillbaks innan den laddar upp en bild. Jag fattar inte vad som hänt med burken. Så därför blir det inga bilder....jag har försökt ia alla fall.

Mikael har farit med Ebba till optikern, hon skall få nya glas till sina glasögon så snart ser hon bra igen.
Denna gång blev det inte nya bågar då hon inte haft dem mer än 9,5 månader ...nästa gång blir det säkert  aktuellt med nya bågar. liteee sugen var jag över att kika på nya bågar till henne men hon ville inte själv och även opitkern tyckte att dessa var så fina och inte slitna alls. 

Barnen är friska, halsarna ser fina ut. men jag har velat att de skall vara hemma för säkerhets skull...vill att detta eländes som härjar runt tar slut.
Tydligen så har rådgivningen i Happis alla fall blivit klokare, för jag läste på Annikas blogg att pojkarna deras fick komma så fort och ta hals-prov det fick inte vi......inte förrän Mikael ringde i måndags och sa att NU skall han ha en tid till flrickorna och sig.

Eira: Idag blir det kl.17.00 smakprov av teatern som barnen spelar nästa söndag och måndag, det bli två danser ur teatern på stora scenen på torget i Haparanda. Nästa söndag och måndag är det kl.19.00 här i Karungi, det är en ute teater. Efter dansen idag skall vi bli bjudna på middag av moster, skall bli spännande att se vad hon hittar på för gott:)

Avslutar med några vitsar....emmy läser upp en massa vitsar medans jag försöker skriva detta inlägg och det är så svårt att både lyssna på henne och skriva så jag avslutar med:


-Vad talar de för språk i himlen?
-Det måste vara Ängel-ska.





På stationen:
-Tåget har redan gått.
-Hur vet du det ?
-Det har lämnat spår efter sig.



Vad sa musen när den fick syn på en fladdermus?
-Titta en Ängel !!!!




Kommentarer
Postat av: Eira

Hoppas dansen går bra - vi kommer tyvärr inte,
eftersom vi ska ha Lukas o Linda hit till oss. Ska se hur vi jobbar och sliter när själva Karungi-föreställningen är. Ha de gott hos moster!

Postat av: elli

Trevliga helgen önskar jag dej!!!

2008-02-16 @ 11:39:40
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Annika

Jag tror att det är beroende på vem man pratar med på "verkstan"....kanske....eller!! :)

2008-02-16 @ 21:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback