Rubrikslös

Helgen är snart slut för denna gång, och det gick ovanligt fort tycker jag ......

Jag kan tala om att detta inlägg blir lite hoppigt med tulpan bilder lite då och då mellan texten. Måste sätta in dessa bilder från Sofierosträdgård sam jag hittade.......jag som älskar dessa tulpaner !! 
Jag måste nog åka förbi blomsteraffären innan jag kommer hem imorgon för att köpa mig en bunt :)

image794

Idag har vi bakat semlor och ätit semlor, och jag som är som en stor j.....a semla själv åt förstås också en.

image795

Annars har helgen varit lugn, igår var Eira hit med barnen så de fick leka av sig lite. Ebba har fått vara inne hela helgen, hon hade lite feber igår så hon fick vara igår e.m/kväll hos mormor och morfar  när vi andra förde hem Milla och Oskar samt handlade inför den kommande veckan.
Herreud vad vi sprang på Maxi för att söka rätt på mandelmassa, jag tror vi kollade alla kyldiskarna ca 15 ggr och inte en kotte personal fanns det att fråga heller....då när jag säger till Gubben och Emmy att det får nog bli semlor med sylt så dyker världens trevligaste personal upp !!  Jag sa att han är efterlängtad och att jag behöver hjälp, han skrattade när jag berättade hur vi kutat runt som blådårar och inte hittat mandelmassan. Han sa att det är fler som sökt det....för som han sa att på gamla maxi var den ju ALLTID i kylen....
Slutet gott allting gott som man brukar säga. Vi förde några semlor till kukkola och sedan var farmor och farfar förbi här nyss så då har alla fått semlor för i år :) utom Emil  som är och jobbar i norr, i Kiruna. Men han äter ju inte dem ändå så då gör det inget. (sussi, med dig vet jag inte hur det är med semlor....om du gillar dem eller inte)

image796

Farmor och farfar plockade med sig flickorna när vi ändå vi inte kan låta Ebba vara på fritids ännu imorgon då hon inte är riktigt kry ännu. På tisdag skall hon till ögonläkaren och då blir det ingen skola ändå för henne men sedan på onsdag hoppas jag verkligen att detta med förkylning skall vara över.  Annars har Mikael lovat att han far med henne till vdc på onsdag om hon ännu är hängig.

image797

Resfeber och lust för semester har jag, men jag skall inte åka någonstans men ändå är jag och surfar runt och tittar på hotell och oclika länder.....har sagt och intalat mig själv att jag tittar vart jag vill åka när jag fyller 40 år....och än är det några år så då passar jag på surfa runt på nätet och stilla min reslust, smart tycker jag.
Egentligen har jag inte lust att resa nu inte i år alls, men kanske hösten 2009 eller vinter 2009........

image788

Eira du är BÄST !!!!  Tack för telefonsamtalet !! detta var nog det bästa tel.samtalet jag fått i ÅR, på riktigt.
 Eira, Sussi, Irina och Eva: vet ni vad jag kom på.......om jag åker till Pajala  OCKSÅ !!!  Hakar någon av er på?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad sätter du i stället för mjölk i Ebbas semlor? Jag har köpt nån sorts sojahistoria men de kan ju inte Ebba äta. Kasper måste vara utan mjölk i minst två veckor och det har redan gett resultat!!! Nästan all eksem är borta!!!

2008-02-03 @ 20:03:10
Postat av: Eira

*skrattar* ja du är tokig. Åk till Luleå också! *skrattar*

Postat av: Irina

*s* Jo jag kan alltid haka på! ;)

2008-02-04 @ 10:41:43
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Annika

Wow vad du hade mycket att skriva!! :)
Fullspäckad helg trots sjukdomar!!

2008-02-04 @ 16:18:31
Postat av: Maria

Vad ska du i Pajala å göra... det kan bara vara HB och Helly Hansen :)

2008-02-04 @ 17:10:37
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Anki

Du har alltid så fina bilder på blommor=)

2008-02-04 @ 19:23:20
Postat av: Annika B

Hej Nina.
Jag blir också nyfiken, vad ska du göra i Pajala ?

2008-02-04 @ 20:19:55
URL: http://2cavaliertikar.blogspot.com
Postat av: elli

Ska ni på Römppäviko eller???

2008-02-04 @ 21:43:10
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback