Överdosering

Hej hopp !  Här finns hopp om livet  för mig, är ju ingen vekling  *skratt*.
Jag och Eira har ett ordspråk som lyder så här: "man är inte sjukare än man gör sig till " så nu är jag pigg igen.
Det var bara en-dags/kvälls förkylning. Jag åt massor av naturmedel igår som skall vara bra för näsa, öron och bihålor...överodserade lite, men det måsta man med naturläkemdel och då hjälper det !!

Strax skall jag iväg till kyrkan och jag tycker det är en tokig tid att ha gudstjänst på = kl14.00...mitt på dagen...hela dagen känns som lite förstörd....jag gillar bäst kvällsgudstjänsterna eller f.m. men inte dessa som är mitt på dan.

Nu har jag inte tillgång till Emmas blogg men jag är så nyfiken över det hon skrev som kommentar på Ellis blogg......för mina töser har pratat med mig en hel del om att en viss person inte är så snäll på skolan och Ebba har även berättat om att det är synd om V.P......och Ebba har berättat en massa tokerier som en viss person hittar på. ....ryser när jag tänker på allt hon berättat.

Igår bakade jag matbröd som dock inte blev så där smarrigt som moster Evas brukar bli, det blev för hårt och bränt i kanterna...måste nog nästa gång modifiera om tiden i ugnen och graderna, då blir det säkert bättre, annars smakade det bra.

Igår missade jag klädvisningen då vi var med Ebba till opitkern och det är klart att det är viktigast av allt att Ebba ser bra....men jag var i fredags och kollade på Me & I ´s kollektion och nog fanns det en söt tunika jag hade kunnat tänka mig till Ebba....men å andra sidan så tänkte jag försöka att inte spendera så mycket pengar på något nu. Så med facit i hand så var det nog bra ändå. Eller...bra och dåligt.

Jag skrev för någon dag sedan om att inte köpa fröer, men mamma har sagt att lite olika tagetes och petunior måste sås i år, jag tyckte att hon har varken tid eller ork, men hon menade att hon har tid och ork för sådd och omskolningar, men då kom jag på att vi anställer sedan Eva som plant-vakt när de flyttas ut till Qvisten hos mamma och pappa. Smart va att anlita den som är pensionär och har ALL tid i världen *ler* (Nu retades jag med Eva).

adjöss, nu tog orden slut




Kommentarer
Postat av: Moster Eva

Hur kan du tro att jag har all tid i världen. Det sägs ju att pensionärerna alltid är jäktade, men lovat är lovat.

2008-02-10 @ 13:09:48
Postat av: aegnes

jag är åxå så himla sugen på att så fröer. det fanns några gudomligt vackra aklejor frön på odla.nu. det kliar jättemycket i mina fingrar.

2008-02-10 @ 14:20:22
Postat av: mammamia

har uppdaterat änglabloggen! *KRAM*

Ps,var jobbar du? (ursäkta frågan undrar bara om jag sett dig ev,när jag vrit i happis..)

Postat av: Annika

Skönt att du inte blev riktigt sjuk....du lyckades bra med att skrämma bort den!!

2008-02-10 @ 17:46:39
Postat av: Kajsa

Tack för i dag!!! Ebba hade många roliga men tysta kommentarer på träningen i dag...jag fick le bakom manuset...

2008-02-10 @ 22:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback