Dags igen då

image802

Då var det dags IGEN !!

Flickorna och Mikael har varit till vdc för koll av deras halsar idag. Ebba och Mikael fick antibiotika och Emmy friskförklarades...eller bara lite vanlig förkylning var det för henne.


image804


Detta är straffet för att jag talade med min arbetskompis strax efter nyår om hur vi varit föskonade från sådant här att behöva ha återkommande V.a.b dagar. Jag säger bara BLÄ!!

Mest av den anledningen att jag hade tänkt ta ut av Ebbas garantidagar i Mars under sportlovet och under påsklovet men med alla dessa v.a.b dagar vi haft de senaste tre veckorna så får vi nog vackert jobba och se glada ut :(, man blir ju inte precis rik av att ta garantidagarna. Efter nyår tog jag två garantidagar och efter skatt gjorde det 88:- !!! men löneavdraget det var mycket större det. Jag undrar varför har man ens dessa garantidagar, många ensamstående låginkomsttagare har säkert aldrig råd att utnyttja dessa.

Men får man 44:- per dag så räcker det ju i alla fall till en limpa och en liter solhavre per dag *ler*,
inte illa pinkat !! och inte äter vi en hel limpa per dag heller, den räcker en hel vecka (i frysen då) då ungarna knappt äter bröd. Så det skall kanske gå att ta ut någon dag ändå....

Jag blir bara så förb.....t less att mina planer aldrig går så som jag vill



Men å andra sidan gör det ingenting, jag har alla nära och kära hyfsat friska och krya,
Jag anser att vi är rika som har hus och mat på bordet,
vi har varandra och materiella saker i öveflöd.

Så det är bara världsliga I-lands problem jag gnällde över här ovanför.
Skitsaker att gnälla över eller hur???!!!
Håll med mig!!! 

detta visar bara på hur lätt vi = Jag har att gnälla över saker och ting istället för att glädjas över det man har.
Jag har börjat  försöka tänka och vända allt till det postiva, för på riktigt har vi det inte dåligt alls.

image796






Och lite tulpaner till er alla !!


image806


Tack och godnatt !!

Kommentarer
Postat av: Eira

Oj oj - hoppas nu att alla penicilliner och medikamenter hjälper. Krya på sig sjuklingarna!

Postat av: Kajsa

Stackars Ebba!

2008-02-12 @ 08:43:43
Postat av: Katja

Garanti dagarna är då inte mycket att hurra över pengamässigt set. Jag har tagit ut mina på lediga dagar och fått in lite extra pengar.(men det var ju ett tag sen. )

2008-02-12 @ 16:22:04
Postat av: Annika

Krya på Er!!

2008-02-12 @ 17:38:20
Postat av: elli

Vi ska skicka ut lappar till alla på skolan att föräldrarna kollar upp barnen och halsarna. Nåt måste man ju försöka göra så det slutar smitta. Det är ju så konstigt när nästan alla får både en och två gånger till.

2008-02-12 @ 18:10:49
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Maria

Krya på er!!

2008-02-12 @ 20:12:05
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Anki

Hela 44kr/dag. Passa på och shoppa loss med så mycke pengar=)

2008-02-13 @ 19:13:37
Postat av: Timsolveig

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

2008-10-08 @ 14:28:39
URL: http://timsolveig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback