Måndag






Kallt var det i morse...jag hade nollställt termometern igår kväll och i morse kikade jag på den innan jag drog iväg till jobbet och det hade varit +1,8 grader som lägst under natten, så hösten är nog på gång.






Till jobbet kom jag tidigare än vanligt då jag var vaken tidigt och inte behövde föra några flickor till fritids och jag tänkte: Ja Bra då hinner jag få mycket gjort. Trodde jag ja....datan hade havererat tydligen (den bråkade i alla fall med mig) under de tre veckorna som jag haft ledigt.....Jag kunde logga in och komma in på mitt "skrivbord" men inte mer....jag kom inte åt nå mappar eller servrar eller nå andra saker....jag drog ramsor medans jag tog och drog ut alla kablar och stoppade in allt på nytt ifall det hade varit felet, och tur att jag var ensam allena på jobbet så ingen hörde hur "illa" jag lät, strax före sju började det att droppa in folk så då fick jag hålla tyst men å andra sidan hade jag avreagerat mig redan då. Datakillen kom förbi först efter lunch så det var tur att jag kunde låna kontoret bredvid då en tjej har semester ännu, men det är som inte samma sak att börja dra en massa papper och pärmar till någon annas kontor, man jobbar inte lika bra då. Nå strunt samma datan blev fixad vid eftermiddagskaffet så nu är den Ok igen, eller datan var det inte fel på utan switchen (heter det så?).

Att det är skönt att gå till jobbet när man vet att snart är det lite ledigt igen :)

Annars har jag inte hunnti med något vettigt idag, för när jag började tidigt var jag tvungen att jobba sent och kom hem först sju...det skall ju som ta ut sig med tiden. Men det var inte riktigt sant...jag jobbar in torsdagen.
Och börjar man sent får man sluta tidigt, visst är det så?? *ler*







Flickorna är i Haparanda och sover över hos sina kusiner ikväll så det känns så tomt här hemma, jag är inte van att bägge två är borta samtidigt, Vi får väl se hur mamman( jag) i huset sover i natt då !!!...jag tippar på att det blir lite halvtaskigt.
Nå jag vet i alla fall att de är i goda händer och det känns bra för mamma-hjärtat.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback