Mössvarning och skrikvarning

                                                      

Mamma och pappa var här igår, men då när de kom hit så hände något.......två likadana möss / råttor dök upp här i huset och ni skall veta att min mamma är lika rädd för möss som Kajsa är rädd för spindlar.....

Så om ni har hört någon som skrek hos oss så var det inte barnen denna gång, det var "bara" mormor som skrek....Ebbas favorit sysselsättning är att skrämma mommo med möss, och nu när flickorna fått nya "möss" av Eira, har Ebba väntat såååååååå  efter att mommo skall komma så hon får reta henne.......mamma är ju bra på attt "spela" lite extra också så då skrattar Ebba så jag vet inte vad.
Sedan hände något oväntat *ler* Ebba hade gått och lagt sig och sov när mamma och pappa for...då började mamma skrika igen i hallen.....för nu hade en av mössen tagit sig in i mammas jackärm........Och det första Ebba sa var på morgonen i morse när hon slog upp sina blå var: Hur gick det för mommo när hon skulle hem ??????

...så när Ebba filuren hade hunnit med det vet ingen, för jag trodde att jag gömt dem bra och att hon inte visste var...men, men.

Så mamma, mössen är BORTA nu, du vågar kommma !!!! (jag VET att du läser  här fast du inte lämnar spår efter dig ;)...men det gör inget, då får du reda på sådant jag glömta att berätta *ler*

                                                           
  Dagens ord


 Uppriktighet är inte att säga allt man tänker,
utan att mena allt man säger.



Hoppas dagen blir en mycket givande dag för er idag !!



Idag skall jag "ralla" till Kalix igen =skola,
igår var vi dit till barnmottagningen.
Jag tror att jag och Sussi( Sussibussi)  kan köra den vägen med förbundna ögon *ler*.


Ebba berättade i morse att hon har sett tomten kika in genom fönstret hennes,  flera kvällar i rad, hon berättade att han är i kälken, han flyger med renarna och då passar han på att titta om hon är snäll....så han vet om hon kan få julklappar i år.
Så ni som INTE trott på tomten, nu är det bara till att tro på honom, för han finns, Ebba har sett honom ;)

Kommentarer
Postat av: Moster Eva

God morgon. Igår blev det sent. LD-gänget var på Brittas pensionat och dansade och åt god mat och jag blev avtackad med många fina ord, tror inte att jag är värd allt detta. Det blev en glad men svettig kväll. Jag planerar att komma till Kukkola i morgon, vi får se hur det blir. Kul att Ebba lyckades skrämma sin mormor.

2006-11-09 @ 10:17:18
Postat av: Irina

JAG tror iaf på tomten, så det är bra att Ebba sett han oxå, kan du hälsa henne ;p
Låter som om ni haft en rolig kväll! :)

2006-11-09 @ 11:40:56
Postat av: Sussi

Hahaha, Ebba är sÅ härlig - fick nöjet att hjälpa henne m kläderna och stryka henne på kinden idag :)...

Jodå, vi har åxå haft "tomten" bakom fönstret ;)

Kalixvägen, jo den kan man som handen passar i handsken... Tur att d är massa krokar, så blir den inte sååå tråkig :)

Postat av: HÄXAN1

Tur, att jag har inga FOBIER....stackars Mormor..
Tycker, ÄNDÅ, att Du ska ha ögonen ÖPPEN, när Du kör till Kalix.

2006-11-09 @ 11:48:27
Postat av: anna

skojig brud -Ebba alltså!
Min Lovisa heter också Ebba :)

2006-11-09 @ 17:00:36
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: anna

skojig brud -Ebba alltså!
Min Lovisa heter också Ebba :)

2006-11-09 @ 17:00:36
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se
Postat av: eira

BRAVO EBBA!!! Nu har råttorna fyllt sin funktion!!! Skrämma mummu/farmor så där!!! *skrattar*


Visst kommer du ihåg IKEA imorgon nina???

2006-11-09 @ 18:08:23
URL: http://hilldur.blogg.se
Postat av: mommo

Ni alla verkar glada för att Ebba skrämmer mommo, men mommo blir inte glad. Nu dröjer det innan jag åker till Karungi utan jag stannar i Kukkola. Här är det inga råttor som skrämmer mig, inte nu i alla fall. Till Nina måste jag säga att hon är nog lite synsk för hon säger att jag läser hennes blogg men lämnar inte spår, men nu ser du att jag lämnat spår i kväll. Vi kan fortsättningsvis hålla kontakt per telefon eller datorn då jag tyvärr inte kan besöka er då ni fått så stora råttor i huset då jag är allergisk mot råttor och möss.

2006-11-09 @ 18:48:40
Postat av: aegnes

ebba, de är tjejen för dagen de =)

2006-11-09 @ 19:14:18
Postat av: malin

Ååå vad Ebba är härlig! Vadå "inte trott på tomten"? Finns han inte eller??? Va? *förvirrad*

2006-11-09 @ 19:46:01
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Hahaha...hon är verkligen en riktig filur lilla Ebba!

2006-11-09 @ 20:45:09
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Nina

Mamma: Ja eller du kan komma och hälsa på men jag kan servera kaffet ute på gården *ler* och ta bara på dig skoterobverallen du, så klarar du dig....jag kan duka kaffet på altanen åt dig !!!

Så kan vi och mössen vinka åt dig genom fönstret *hi,hi*

2006-11-10 @ 08:46:03
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Vivi

Klart tomten finns! Den håller koll på snälla mammor också har jag hört......bäst å skärpa till sej! =)

2006-11-10 @ 09:42:50
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: Susanne

Zurvan och Yang tycker väl om de där mössen? Tycker mig se en grå hjässa eller en tass på bilderna :) Jag vill komma på semester till Karungi, jag är less att packa.. roligare att packa upp :). Jag ska sluta säga att vi kanske kikar in, för alltid när jag säger det så blir det inte av, så jag säger: Vi kikar nog inte in under helgen :)

2006-11-10 @ 10:04:02
URL: http://www.susannes.blogg.se
Postat av: Anonym

Visst köpte man för lite... Skulle inte ha blivit såååå snåååål... :/

2006-11-10 @ 22:43:20
Postat av: Sussi

d va ja...

2006-11-10 @ 22:43:46
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Knutalicia

Great site. Good info

2009-02-26 @ 12:54:23
URL: http://knutalicia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback